کاهش پرداختی مردم؛ مهمترین هدف برنامه پزشک خانواده

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر تقویت شبکه بهداشت با هدف اجرای بهتر نظام ارجاع و پزشک خانواده، گفت: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است که می‌تواند موجب ارتقای عدالت و تعالی نظام سلامت شود که یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهروز رحیمی، در جلسه هم اندیشی مدیران حوزه معاونت توسعه با اشاره به اینکه دولت مصمم است که مسائل موجود در عرصه بهداشت و سلامت عمومی را برطرف کند، بیان کرد: طبیعتا پرداختن به همه مسائل به طور همزمان ممکن نیست و باید اولویت گذاری انجام شود.

وی با تاکید بر عدالت در نظام سلامت با هدف کاهش هزینه‌ها و ارتقای شاخص‌های سلامت، گفت: توسعه شبکه بهداشت و فعال‌تر شدن آن می‌تواند ضمن ایجاد اطمینان برای مردم در زمینه رسیدگی‌های پزشکی، به تقدم‌ بخشی به رویکرد پیشگیری نسبت به رویکرد درمان کمک کند و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها دارد.

رحیمی با اشاره به توجه ویژه به حوزه بهداشت از حیث جذب در آزمون استخدامی پیش رو، از اخذ مجوز جذب ۸ هزار نیروهای بهداشتی برای به‌کارگیری آنها در مراکز بهداشتی خبر داد.

رحیمی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور تاکید دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه از دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همچنین گفت: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است که می‌تواند موجب ارتقای عدالت و تعالی نظام سلامت شود که یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم است.

کد خبر: 59097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =