پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد

محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: از ابتدای مرداد ماه سال گذشته تاکنون مبلغ ۷۵میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، فلاحتی با بیان این که مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است، افزود: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون به هزار و ۳۶۰ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

او مجموع اعتبار ابلاغ شده سال گذشته به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد افزایش ۲ برابری در این حوزه بودیم.

فلاحتی ادامه داد: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، تعداد ۳ هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و گفت: با پرداخت تسهیلات فوق زمینه ایجاد هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است.

او در ادامه تاکید کرد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا کرده است که از آن جمله می توان به ۲هزار و ۸۶۰ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی و صدور ۳هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ در استان اشاره کرد.

فلاحتی کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

کد خبر: 59155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =