تحقق بیش از ۱۵۳ درصدی تعهد اشتغال استان سمنان

جعفر کاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با احتساب اشتغال دولتی ۱۵۳.۳ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، کاشانی با اشاره به اینکه ۷۰درصد افراد شاغل شده سال گذشته مرد و ۳۰درصد آنان زن بودند، بیان کرد: ۱۱هزار و ۳۲۳ نفر از شاغلان سال گذشته را مردان و ۵هزار و ۷۰نفر آنان را زنان به خود اختصاص داده اند.

دبیرکارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به رشد چشمگیر رصد اشتغال استان در مقایسه با ده سال گذشته پرداخت و افزود: برای اولین بار در ده سال گذشته این تعداد اشتغال در استان به صورت رسمی ایجاد شده است، که ۳۳درصد آن در بخش صنعت و معدن، ۲۸درصد در بخش کشاورزی و ۳۹درصد در بخش خدمات بود.

او ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال گذشته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان موفق به کسب رتبه دوم ایجاد و ثبت فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال، رتبه دوم در اجرای طرح پایش و راستی آزمایی اشتغال های ثبت شده و رتبه سوم در نظارت اشتغال های تایید شده در سامانه رصد اشتغال شد.

کاشانی به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: تعداد تسهیلات پرداخت شده مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال گذشته، ۸۱۹مورد است که ۶۱۴مورد آن شهری و ۲۰۵مورد آن روستایی است.

در ادامه در خصوص راهکارهای تحقق تعهد اشتغال ۴۰۲ و تقسیم بندی دستگاهی بین ۴۹ دستگاه اجرایی و نهاد تسهیل گر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در محل سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

کد خبر: 59156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =