نقش شرکت‌های تعاونی در تحقق مهار تورم و رشد تولید

جعفر کاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: بخش تعاونی به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی نقش بی‌بدیل و اثرگذاری در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری به عنوان "مهار تورم، رشد تولید" خواهد داشت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، کاشانی با اشاره به اینکه این شعار باید به عنوان چراغ راهی برای جامعه کار و تولید و تعاون باشد، افزود: با افزایش تولید، تورم مهار می شود.

او اضافه کرد: بر اساس سیاست های کلی بخش تعاون، تعاونی‌ها می توانند در ایجاد اشتغال مولد برای فارغ التحصیلان و افراد فاقد شغل و پیشبرد اهداف جامعه نقش موثری نیز ایفاد کنند.

کاشانی بیان کرد: در حال حاضر استان سمنان دارای ۱۱۵۹ شرکت تعاونی فعال است که در ۱۴ رشته فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته ۳۰ شرکت تعاونی با اشتغالزایی ۲۷۳ نفر و با عضویت ۱۰۱۳ نفر در رشته فعالیت‌های خدمات، کشاورزی، مسکن، حمل و نقل، فراگیر ملی و به‌ویژه تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی برای ساماندهی و پایدارسازی مشاغل و بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زنجیره ارزش، ایجاد اشتغال پایدار و تامین مواد اولیه و نیازهای مشترک اعضا و اعمال حمایت‌های قانونی از منابع این حوزه به تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی تشکیل و به ثبت رسیده‌اند.

او افزود: از تعاونی‌های تشکیل شده در سال گذشته، تعداد ۹ تعاونی در شهرستان شاهرود، ۶ تعاونی در شهرستان دامغان، ۴ تعاونی در شهرستان مهدیشهر، درشهرستان ‌های سمنان و گرمسار هر کدام ۳ تعاونی، شهرستان‌های سرخه و میامی هرکدام ۲ تعاونی و یک تعاونی استانی می باشد.

کاشانی با اعلام آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان به منظور تشکیل شرکت‌های تعاونی، گفت: متقاضیان تشکیل تعاونی می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور به آدرس: Taavoni.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست تشکیل تعاونی و انجام سایر خدمات قانونی با هماهنگی ادارات کار اقدام کنند.

کد خبر: 59181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =