رشد ۱۴۳ درصدی هزینه نسخ دارویی پس از اجرای دارویاری

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم در تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح دارویاری گفت: با اجرای طرح دارویاری رشد نسخ دارویی و تعداد نسخ دارویی در استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است؛ ولی هزینه نسخ دارویی به دلیل اجرای طرح دارویار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۱۴۳ درصدی مواجه بوده است.

دکتر علیرضا کرخی در گفت‌وگو با آتیه‌ آنلاین، گزارشی از روند رسیدگی به پرونده‌های درمانی و خسارات در سالی که گذشت ارائه داد و گفت: تاکنون ۵۲ هزار و ۶۵۴ پرونده بستری مربوط به سال ۱۴۰۱ از سوی بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود به مدیریت درمان استان ارسال شده است و هنوز برخی از بیمارستان اسناد بستری خود را به‌صورت کامل ارسال نکرده‌اند.

وی افزود: در ضمن در سال گذشته ۱۹۱۶ پرونده خدمات ناباروری تشکیل شده است. در حال حاضر ۶۷۶ پرونده فعال بیماران خاص (تالاسمی، دیالیز و هموفیلی) داریم.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم با بیان اینکه پرداخت هزینه پرونده‌های ارسالی به واحد خسارت متفرقه به‌صورت متمرکز توسط ستاد سازمان صورت می‌پذیرد گفت: در حال حاضر با ۷۰۱ مرکز تشخیصی درمانی قرارداد داریم که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود چهار درصد رشد داشته است. در سال جاری نیز بر اساس نیاز بیمه‌شدگان نسبت به عقد قرارداد با مراکز اقدام خواهیم کرد.

کرخی ادامه داد: با اجرای طرح دارویاری رشد نسخ دارویی و تعداد نسخ دارویی در استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است؛ ولی هزینه نسخ دارویی به دلیل اجرای طرح دارویار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۱۴۳ درصدی مواجه بوده است.

وی وضعیت اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، مشکلات و چالش‌های موجود استان در حوزه خرید راهبردی را این‌گونه تشریح کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۹ درصد نسخی که در سیستم جامع رسیدگی به اسناد پزشکی مشاهده می‌شود به‌صورت الکترونیک تولید شده‌اند.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم اضافه کرد: مشکل کندی و قطعی سامانه نسبت به گذشته بهبود یافته و عمده اعتراض پزشکان در این اواخر در مورد ثبت ورود دومرحله‌ای بود که در حال حاضر فعال نیست و البته نسبت به تأخیر در پرداخت مطالبات نیز معترض هستند.

کد خبر: 59286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =