۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
کد خبر: 59289
آنچه باید درباره دندان شیری بدانیم

عضو فرهنگستان علوم پزشکی درباره رویش دندان شیری در کودکان و درمان تب در این زمان توضیح داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از فارس، معصومه مسلمی، دندانپزشک اطفال و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به چگونگی رویش دندان‌های شیری در اطفال بیان کرد: دندان‌های شیری از ۶ ماهگی شروع به رویش کرده و تا ۳ سالگی این وضعیت ادامه دارد. وقتی این دندان‌ها رویش می‌کنند تکامل نهایی پیدا کرده به طوری که عاج، ریشه و مینای دندان کامل می‌شود، در حالی که مستعد به پوسیدگی هستند.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت دندان درباره دندان‌های شیری افزود: باید تا این دندان‌ها نمایان شد بهداشت و تمیزی آنها هم شروع شود، البته وقتی دندان‌های شیری رویش می‌کنند مشکلاتی مانند تب، از دست دادن آب بدن، بثورات پوستی و بی‌قراری در کودک بروز می‌کند که والدین باید این موضوع را تحمل کرده تا این دوران گذر کند.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به روش‌های درمان تب در کودکان هنگام رویش دندان‌های شیری ابراز کرد: استفاده از مسکن‌های غیر آسپرینی یا تهیه دندانی از داروخانه و استفاده از آن به طوری که والدین دندانی را در یخچال قرار داده و آن را سرد کنند و روی دندان کودک بکشند، از جمله اقداماتی است که می‌تواند هنگام تب در کودکان صورت گیرد.

مسلمی افزود: نباید هیچ کاری به روند رویش دندان داشته باشیم و این دندان‌ها خودبه‌خود رویش می‌کنند اما اگر تب کودک بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشد، حتما باید به پزشک مراجعه کنیم.

کد خبر: 59289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =