فعالیت ۱۶۹کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از فعالیت ۱۶۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، علی جهانی در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار استان که در شرکت پتروشیمی لرستان به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بر روی سلامت و بهداشت کار کارگران بهره‌وری را به دنبال دارد، گفت: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار می شود و در نهایت منجر به بهره‌وری در تولید می‌شود .

وی به اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار اشاره کرد و افزود: پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از مسائل بسیار مهمی است که با تشکیل این کمیته‌ها در واحدهای اقتصادی استان محقق خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی بالای ۲۵ نفر ایجاد می‌شود که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۹ کمیته در سطح بنگاه‌های تولیدی و صنعتی استان ایجاد و فعالیت می‌کنند .

جهانی به ارائه آموزش‌های تخصصی به این کمیته‌ها اشاره و اضافه کرد: در سال گذشته ۶ هزار نفر ساعت آموزش‌های تخصصی ایمنی و بهداشت کار توسط کارشناسان این اداره کل به اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی استان ارائه شده که مسئولا این کمیته‌ها مسائل و هشدارهای لازم را به کارگران برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار بدهند .

وی افزود: همزمان با روز جهانی کارگر در مراسمی که روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت برای گرامیداشت کارگران برگزار می‌شود سه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار برتر استان معرفی و تجلیل خواهند شد .

کد خبر: 59529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =