نقش‌آفرینی و اراده زنان کارگر در عرصه اقتصاد الگوسازی شود

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اراده و نقش‌آفرینی زنان جامعه کار و تولید می‌تواند الگوی رشد تولید و مشوقی برای همگان باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عسگریان در نشست هیات‌ رئیسه تشکل‌های کارگری و زنان فعال جامعه کار و تولید افزود: مجموعه قوانین کارگری در کشور نشان از اهتمام نظام اسلامی برای گسترش عدالت اجتماعی دارد.

او با تأکید بر توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصمیم‌گیری‌ها در خصوص مسائل حوزه کارگری و کارفرمایی با اعمال نظرات تشکل‌ها باید صورت گیرد.

معاون وزیر کار با اشاره به اثرگذاری عمیق زنان کارگر در کشور و اهمیت الگوسازی از نقش‌آفرینی آنان در عرصه اقتصاد، افزود: اراده زنان جامعه کار و تولید می‌تواند الگوی رشد تولید و مشوقی برای همگان باشد.

عسگریان با بیان این‌که گفت‌وگو، محور مطالبه‌گری تشکل‌ها قرار گیرد، بیان کرد: باید جلسات محوری و با دستور کار مشخص برای خروجی مناسب دنبال شود.

او ادامه داد: به مسئولیت صنفی تشکل‌ها اعتقاد داریم و ضروری است بستر نقش‌آفرینی آنان را در تصمیم‌گیری‌های مرتبط توسعه داد.

عسگریان اضافه کرد: تبیین چالش‌های کارگران صرفاً نباید محدود به هفته کار و کارگر شده و در طول سال جلسات مستمر برای رفع دغدغه‌های آنان برگزار شود.

کد خبر: 59579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =