رشد تولید با افزایش حجم و کیفیت محصولات همراه باشد

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رشد تولید باید با افزایش حجم و کیفیت محصولات تولیدی همراه باشد که خطوط تولید، بازار و هماهنگی‌های بین بخشی را شامل می‌شود و هماهنگی‌های اشاره شده در سطح کلان نهادها در اختیار دستگاه‌های بالادستی است.

به گزارش آتیه آنلاین، عسگریان، امروز سه‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته کارگر و مقام شهدای کارگر استان تهران و در جریان بازدید وزیر کار از شرکت مگاموتور سایپا در پاسخ به پرسش آتیه آنلاین مبنی بر اینکه چه ابزاری برای تحقق رشد تولید به عنوان بخشی از شعار سال در کشور نیاز داریم، گفت: تصمیم‌سازی برای اجرایی کردن روند افزایش حجم تولید و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، همچنین ورود محصولات جدید به خطوط تولید و بهره‌مندی از تولیدات ترکیبی در بخش‌های مختلف تولیدمحور، برخی اوقات با موانعی مواجه می‌شود.

او ادامه داد: این موانع ممکن است که در حوزه‌های بین بخشی، صادرات، واردات یا دیگر بخش‌های مرتبط با حوزه تولید باشد که به‌صورت عمومی از آن به عنوان بروکراسی یاد می‌شود که وزارتخانه‌ها و نهادهای بالادستی باید تا جایی که امکان دارد، سعی در کاهش این موانع داشته باشند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه کاهش موارد اشاره شده می‌تواند بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی معقولی ایجاد کند تا با شکل‌گیری این روند، آسیب به حوزه‌های مرتبط با تولید و محصولات نهایی را شاهد نباشیم، افزود: با ایجاد نگاه تحولی باید به دنبال یافتن و اجرایی کردن راهکارهایی برای برداشتن موانع فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در بخش های مختلف صنعت باشیم.

عسگریان همچنین درباره اینکه فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه تحقق رشد تولید چه نقشی را ایفا می‌کند، به آتیه آنلاین گفت: رقابت بین بخش دولتی و خصوصی باید به گونه‌ای سازماندهی شود که کمک به فعالیت‌های بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد.

او اضافه کرد: با توجه به امکانات بیشتر بخش دولتی نسبت به بخش خصوصی، هماهنگی لازم بین نهادها و دستگاه‌ها با فعالان حوزه صنعت در بخش‌های غیردولتی امکان رشد آنها را فراهم می کند. در این شرایط است که بخش خصوصی امکان تقویت و ارتقاء در حوزه تولید را دارا خواهد بود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار در ادامه گفت: اکنون بخش خصوصی در حوزه خودروسازی فعال بوده و اقدامات قابل قبولی را انجام می‌دهد و این مهم با وجود امکانات کم محقق شده است.

متصل کردن حوزه‌های دانشی و صنعتی در حال تحقق است

عسگریان همچنین در ارتباط با اقدام گروه خودروسازی سایپا در جذب نیروهای دانش‌آموخته دانشگاهی متخصص برای تامین نیروی انسانی موردنیاز خود، گفت: جذب کارگر متخصص و متصل کردن حوزه دانشی به بخش صنعتی اکنون در حال تحقق است. جذب افرادی با کارآزمودگی لازم و دارای تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه های معتبر و ورود آنها به حوزه صنعت، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، اقدامی بسیار مناسب به شمار می‌رود.

معاون وزیر کار تاکید کرد: ما برای به کارگیری نیروی متخصص نیازمند دستگاه مولد هستیم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستای جایگاه خوبی در اختیار دارد. ارتباط با دانشگاه و صنعت در کنار تدوین حوزه‌های مهارتی توسط این سازمان باید در دستور کار باشد.

او بیان کرد: علاوه بر جذب نیروی کار دانش‌آموخته دارای مهارت پیش از اشتغال، مهارت بین شغلی در حین اشتغال نیز صورت می‌گیرد. براساس داده‌های حوزه دانشی، مهارت هر فرد ماهر پس از ۵ سال به نصف کاهش پیدا می‌کند و این موضوع، اهمیت تداوم مسئله مهارت‌آموزی را نشان می‌دهد.

کد خبر: 59697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =