تشکیل تعاونی، بهترین فرصت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد بیکاران استان را دانش‌آموختگان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: تشکیل تعاونی می‌تواند دو مشکل اصلی آنان برای ایجاد اشتغال پایدار شامل سهم آورده اولیه و تضامین بانکی را حل کند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ تعاونی در استان به بهره‌برداری رسید، افزود: دو مشکل اصلی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ایجاد اشتغال، سهم آورده و تضامین بانکی است که این دو مشکل در تعاونی‌ها حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۲۰۰ تعاونی با اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفر در استان، مشغول فعالیت هستند، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد جمعیت بیکار استان دانش‌آموخته دانشگاهی هستند، تعاونی‌ها فرصت خوبی برای اشتغال این قشر محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: صندوق ضمانت تعاون در استان‌ها می تواند مشکل تضامین بانکی را حل کند تا دانش‌آموخته دانشگاهی بتوانند سرمایه‌های خُرد خود را به سرمایه‌های تجمعی تبدیل کنند و وارد بازار کار شوند و براساس علائق و دلبستگی‌های خود شغل پایدار ایجاد کند.

کد خبر: 59705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =