نظارت بیش از یک‌هزار کمیته فنی بر ایمنی محیط کار در خوزستان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در کل کشور ۲۱ هزار کمیته حفاظت فنی پایه و بهداشت کار وجود دارد، گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ کمیته در استان فعال است که برای حفظ ایمنی محیط کار فعالیت دارند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، اصغر رشنودی در آیین تجلیل از مسئولان حفاظت فنی و ایمنی برتر کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار استان به مناسبت روز کار و کارگر در محل این اداره کل بیان کرد: حفظ ایمنی و حفاظت فنی، پایه و اساس کار است و نگهداشت نیروی انسانی مهم‌ترین عامل برای رسیدن به اهداف یک سازمان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: یکی از وظایف این اداره کل نظارت بر نحوه تامین ایمنی در محیط کار است، از شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف و به ویژه صنایع خواستاریم در حفظ ایمنی محیط کار با کارشناسان اداره کار نهایت همکاری را داشته باشند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ بازرسان اداره کار در راستای اجرای قانون کار، ۳۱ هزار و ۸۰۰ بازرسی را توسط ۵۸ بازرس انجام دادند.

رشنودی ادامه داد: صیانت از نیروی کار یکی از مهم‌ترین وظایف این اداره کل است ، کمیته حفاظت فنی اداره کار برای فراهم‌سازی محیط امن برای کارگران و نگهداشت نیروی انسانی وظیفه خطیری را بر عهده دارد و باید با جدیت تمام و با حساسیت تمام نظارت کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: خوزستان یک استان صنعتی است و به دلیل محیط های کارگاهی و کارخانه‌ای متعددی که دارد ممکن است حوادث کار بیشتری داشته باشد به همین دلیل وظیفه نظارت بر ایمنی محیط کار در این استان بسیار حساس‌تر و ضروری‌تر است.

کد خبر: 59745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =