به اندازه کافی فرصت شغلی در کاریابی‌های استان گیلان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از وجود فرصت‌های شغلی در کاریابی‌های مجاز استان خبر داد و دراین‌باره گفت: ما در سطح استان برای همه متقاضیان مشتاق به کار، به جز برخی شغل‌های تخصصی، فرصت‌های شغلی به اندازه کافی داریم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی با اشاره به توانمندی کاریابی‌های استان و با بیان این‌که بیش از ۵۰ موسسه کاریابی فیزیکی و ۱۷ کاریابی الکترونیکی در حال ارایه خدمات در حوزه اشتغال و مشاوره هستند، یادآور شد: مدیران کاریابی‌های استان از تجارب و تخصص کافی و لازم برخوردار هستند و قادر هستند پل ارتباطی مناسبی بین کارجو و کارفرما باشند.

وی با اشاره به برخی تفکرات که اذعان دارند شغل و کسب و کار لازم در موسسات کاریابی‌ها وجود ندارد گفت: ما در سطح استان برای همه متقاضیان مشتاق به کار، (به جز برخی شغل‌های تخصصی) فرصت های شغلی به اندازه کافی داریم.

آقاجانی اضافه کرد: کارجویان با مراجعه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اسامی کاریابی‌های فعال و دارای مجوز را که به دو طریق حضوری و الکترونیکی ارایه خدمت می‌کنند دریافت کرده و از طریق آنان شغل مورد دلخواه خود را انتخاب کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان این‌که کاریابی‌ها در حوزه اشتغال رسالت خطیری دارند، افزود: برای تحقق این رسالت و دستیابی به رونق اقتصادی باید تلاش مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: کاریابی‌ها باید به کارشان دلبستگی کامل و جامع داشته باشند تا جامعه هدف بتواند به آنان اعتماد کند؛ در این صورت با ارایه خدمات ارزنده قادر خواهند بود تا جایگاه خود را در بین شرکت‌ها، موسسات بخش خصوصی و نیمه دولتی تثبیت کرده و توجه جامعه هدف را به سمت خود سوق دهند.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان درباره صدور مجوز برای کاریابی‌ها گفت: اداره کل ضمن نظارت بر پیشینه متقاضیانی که درخواست مجوز کاریابی می‌نمایند بر عملکرد آنان نیز دقت لازم را خواهد داشت و چنانچه شایسته این کار نباشند با آنان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری کامل برخی امورات مربوط به روابط کار از قبیل بیمه بیکاری، تنظیم دادخواستهای مربوط به دعاوی کارگری و... به کاریابی‌ها گفت: این موضوع نیازمند تایید صلاحیت توسط معاونت روابط کار است و ما در این زمینه پیشنهادات لازم را ارائه کردیم.

آقاجانی با تاکید بر رعایت موازین قانونی و با اشاره به اختیاری بودن این اختیارات در حال حاضر افزود: ارایه این خدمات توسط موسسات کاریابی تا جایی که نارضایتی ارباب رجوع را به دنبال نداشته باشد منع قانونی ندارد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی مجاز به توصیه و سوق دادن ارباب‌رجوع به هر شخص خاصی اعم از کافی نت‌ها، پیشخوان‌های دولت، موسسات کاریابی‌ها ... نیستند و با چنین تخلفاتی با قاطعیت برخورد می‌شود اما کاریابی‌ها به دلیل این‌که زیر مجموعه وزارت کار هستند می‌توانند با هماهنگی ادارات کار، نسبت به نصب یک بنر حاوی مشخصات همه موسسات کاریابی حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر: 59748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =