۳۹ درصد کرمانشاهی‌ها بیمه شده تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: ۳۹ درصد کرمانشاهی‌ها بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی با تاکید بر اینکه ۲۶۱ هزار نفر بیمه‌شده اصلی بر اساس آمار تامین اجتماعی در استان کرمانشاه هستند، افزود: ۸۱ هزار نفر مستمری‌بگیر و به طور کلی از مجموع جمعیت دو میلیونی استان کرمانشاه ۷۸۰ هزار نفر معادل ۳۹ درصد جمعیت مشمول بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: باوجود مناسب نبودن آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، سال‌گذشته ۳۸ درصد بیمه‌شده در استان کرمانشاه وجود داشت و امسال با افزایش یک درصدی به ۳۹ درصد رسید.

صیانت از نیروی کار یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های وزارت کار است

احمدی با اشاره به اینکه ۲۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: این تشکل‌ها شامل نمایندگان کارگری، انجمن‌های صنفی کارفرمایی شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگری و …هستند که شاهد تعامل سازنده بین این تشکل‌ها هستیم.

وی بیان کرد: صیانت از نیروی کار یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های وزارت مربوطه است که در این راستا تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی با پیگیری سالانه بیش از شش هزار پرونده شکایتی را در مراجع حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: رسیدگی به پرونده حل اختلاف در دادرسی‌ها در سال ۱۴۰۰ به طور میانگین ۱۱۳ روز بود که امسال به ۵۹ روز رسیده و بیش از ۷۰ درصد شکایاتی که مربوط به شهرستان کرمانشاه است تنها در دو شعبه باید بررسی می‌شد و برخی شهرستان‌ها نیز شعبه رسیدگی نداشتند که با پیگیری های به عمل آمده در تمامی شهرستان‌ها شعبه رسیدگی ایجاد و شعبات کرمانشاه به شش شعبه افزایش یافت.

احمدی ادامه داد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱ که در راستای تولیدات دانش‌بنیان بود استان کرمانشاه توانست به عنوان نخستین استان‌های کشور انجمن صنفی شرکت‌های دانش بنیان را تشکیل دهد و همچنین در اقدام بعدی در سال گذشته حدود ۱۰ هزار بازرسی توسط بازرسان این بخش به منظور اجرای مقررات کار و کاهش حوادث کار انجام گرفت.

کاهش ۲.۸ درصدی نرخ بیکاری در کرمانشاه در ۱۴۰۱

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۵۱ شرکت تعاونی با پیشینه ۷۲۹ فرصت شغلی تشکیل شده، گفت: همچنین ثبت نخستین شرکت دانش بنیان با عضویت فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاهی را داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال و کار آفرینی اشاره و بیان کرد: روند کاهش نرخ بیکاری به ویژه در زمستان سال گذشته بر اساس اعلام سازمان آمار ۲.۸ کاهش داشته و از ۱۷.۹ در زمستان ۱۴۰۰ به ۱۵.۹ در زمستان ۱۴۰۱ رسید.

احمدی تاکید کرد: تا پیش از تشکیل قرارگاه ملی عملکرد استان تنها ۵۷ میلیارد تومان برآورد شده بود اما پس از تشکیل این قرارگاه و تغییرات پیش آمده تاکنون ۱,۵۰۰ میلیارد تومان عملکرد پرداختی بانک‌های استان بوده و انعقاد قراردادها نیز حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است و امید است تا پایان سال جاری باقی مانده تسهیلات جذب شود.

کسب رتبه دوم کشور در جذب تسهیلات مشاغل خانگی

وی در ادامه به کسب رتبه دوم کشور در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد و افزود: سهم استان کرمانشاه از این تسهیلات ۱۰۳ میلیارد تومان بود که با تعامل دستگاه‌های عامل، ۱۰۶ میلیارد تومان جذب صورت گرفت و تکمیل سند اشتغال ابلاغیه مربوطه برای شهرستان‌ها تا هفته آینده نیز صادر خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در ابتدا در چهار استان صورت گرفت و پس از آن استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در ۱۶ اسفندماه اجرای این طرح را آغاز کرد که در حال حاضر یک هزار و ۹۰۰ پیشخوان به سامانه این طرح متصل شدند.

کد خبر: 59850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =