کسب رتبه های پی‌درپی کرمانشاه در حوزه اشتغال روستایی و عشایر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از کسب رتبه اول این استان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری کشور با پیش‌بینی ایجاد ۳۳ هزار و ۹۲۷ فرصت شغلی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار احمدی با اعلام این مطلب گفت: کرمانشاه همچنین در میزان ضریب صحت‌سنجی نظارت بر اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد نیز رتبه دوم کشور را دارد.

وی همچنین از کسب رتبه سوم کرمانشاه در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با جذب بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۶۳۲ نفر، رتبه برتر کشوری در مدیریت کارآفرینی اشتغال و توسعه کارآفرینی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: کرمانشاه همچنین در طرح " روایت جهاد- رقابت خدمت " رتبه اول کشور را سال گذشته کسب کرد.

احمدی به روند کاهشی نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان از ۴۳ درصد به ۴۳.۲ درصد در سال گذشته اشاره کرد گفت: سال گذشته با جذب ۱۰۵ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، ۲۹۲ نفر، از محل تسهیلات بند "ب" تبصره ۱۶ سهمیه بهزیستی سه هزار و ۳۸۳ نفر، سهمیه کمیته امداد هشت هزار و ۳۲ نفر، تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۱۶۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین اضافه کرد: از محل پرداخت ۶۹۰ میلیارد تومانی اعتبارات سفر رییس جمهور به استان ۱۷۲ فرصت شغلی و از محل اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال۱۴۰۱؛ ۸۶۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش از بکارگیری ۲۵۶ نفر از هزار و ۱۵۲ نفر ثبت نام‌شدگان در سامانه "جستجوی شغلی" استان کرمانشاه در ۱۴۰۱ خبر داد.

احمدی در ادامه به رسالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند صیانت از نیروی کار، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی کارگران و کارفرمایان، ایجاد تعادل در بازار کار، افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، توسعه و ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی، کاهش نرخ بروز آسیب‌های اجتماعی، گسترش و ارتقای بیمه‌های اجتماعی، پایداری و تعادل بین منابع و مصارف صندوق‌های بیمه اجتماعی و ارتقای کارآمدی نظام اداری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در راستای این اهداف سال گذشته از ۹ هزار ۳۷۶ مورد کارگاه‌های مشمول، بازرسی به عمل آمده بیان کرد: بر همین اساس به حدود شش هزار پرونده شکایتی کارگران و کارفرمایان رسیدگی و ۹۸ شرکت خدماتی تعیین صلاحیت شده است. همچنین زمان رسیدگی به پرونده های شکایتی روابط کار به کمتر از ۵۹ روز کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به تعامل سازنده این اداره کل با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: نتیجه این تعامل، کمترین ریزش نیروی کار استان در پی افزایش ۵۷ درصدی مزد کارگران بوده است.

احمدی همچنین به جذب ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزش کارگری شماره یک شهر کرمانشاه، سه میلیارد تومان برای احداث ساختمان اداره شهرستان سرپل ذهاب و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت ساختمان شهرستان کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد.

کد خبر: 60132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =