سازمان جهانی بهداشت برای رفع تحریم دارو و تجهیزات پزشکی اقدام مؤثر کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم‌ها مردم ایران را از دسترسی به برخی داروها و تجهیزات پزشکی محروم کرده است و سازمان بهداشت جهانی باید در این زمینه اقدامی مؤثر صورت دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای شرکت در هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت به ژنو سفر کرده است، امروز (سه شنبه دوم خرداد) در حاشیه این اجلاس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجمع جهانی بهداشت فرصتی ارزنده برای ارتقای سلامت و بهداشت جهانی است، بیان کرد: حضور کشورهای مختلف در این مجمع در آشنایی بهتر و بیشتر آنها با نظرات یکدیگر موثر است.

وی در همین زمینه با اشاره به حضور هیاتی از وزارت بهداشت کشورمان در مجمع جهانی بهداشت در ژنو، بیان کرد: ما در مجمع جهانی بهداشت در ژنو با توجه به ضیق وقت، فهرست وار، تهدیدها و مخاطراتی را که متوجه بهداشت جهانی است، برشمردیم.

وزیر بهداشت، با اشاره به سخنرانی خود در مجمع جهانی بهداشت (WHA۷۶) و تاکید بر قدردانی از کادر سلامت در اقصی نقاط جهان در جریان مبارزه با کووید۱۹، تاکید کرد: کادر سلامت در مبارزه با کرونا در همه جای دنیا تلاشی در خور قدردانی از خود نشان داد و برخی از آنان در این راه جان باختند که جمهوری اسلامی ایران مرهون زحمات همه آنان در ایران و دیگر نقاط جهان است.

وی با اشاره به آثار تحریم بر سلامت مردم ایران، گفت: حقوق سلب شده مردم در حوزه سلامت را در این مجمع یادآوری کردم و پس از آن گزارشگر ویژه سازمان ملل گزارشی درباره تحریم‌ها و آثار سوئی که بر سلامت مردم ایران گذاشته است، قرائت کرد.

کد خبر: 60469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =