ارائه آموزش مهارتی در مناطق کم‌برخوردار، از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای زنجان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای، تربیت نیروی انسانی فاقد مهارت است گفت: ارائه آموزش مهارتی و توسعه مهارت در مناطق کم برخوردار و محروم از اولویت‌های این اداره کل است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا انصاری در این‌باره گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، ارائه آموزش‌های مهارتی بازار محور را در چند سال قبل در دستور کار قرار داده و اقدامات قابل توجهی در این زمینه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فعال است، اضافه کرد: البته در شهرستان ابهر ۲ مرکز و در شهرستان زنجان بر حسب نیاز چهار مرکز فعال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در جدیدترین مرکز تاسیس شده فنی و حرفه‌ای که در یک منطقه محروم اتفاق افتاده است، آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی آموزشی و متناسب با بازار کار منطقه ارائه می‌شود، افزود: در این مرکز تربیت نیروی انسانی به منظور افزایش مهارت نیروهای شاغل و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی در رشته‌های رایانه، خیاطی و کشاورزی به‌صورت رایگان آموزش‌های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می‌کند، افزود: با توجه به نیاز منطقه تلاش شده توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت‌آموزی جوانان جویای کار در این مرکز مورد توجه قرار گیرد.

انصاری با بیان اینکه رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی فاقد مهارت و ارتقا مهارت شاغلان است، اضافه کرد: در این بین ارائه آموزش مهارتی توسعه مهارت در بین مناطق کم‌برخوردار و محروم از اولویت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ارتقای مهارت شاغلین بنگاه‌های اقتصادی نیز در دستور کار فنی و حرفه‌ای قرار دارد، افزود: با ارائه آموزش‌های تقاضامحور به جای عرضه محور، به اشتغالزایی نیروی آموزش دیده و بهبود اوضاع کسب و کار و تولید دست پیدا می‌کنیم.

کد خبر: 60731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =