اجرای طرح ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در استان خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی از اجرای طرح ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در این استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، طرح ارتقاء ایمنی کارگاه‌های ساختمانی با توجه به حجم بالای این‌گونه حوادث توسط بازرسان کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با جدیت در حال اجرا است و امید می رود در آینده شاهد کاهش چشمگیر حوادث ناشی از کارهای ساختمانی در سطح استان باشیم.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های ساختمانی شهرستان فاروج در این رابطه گفت: با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از منابع انسانی کشور و با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های ساختمانی، برنامه ملی، پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی در رأس برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری بازرسان کار این استان از ۲۵۲ کارگاه ساختمانی بازرسی به‌عمل آورده‌اند که بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، تعداد ۱۰ مورد به دلیل عدم رفع نواقص به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شده است.

اسلام‌خواه افزود: تشکیل کارگروه ارتقاء ایمنی در صنعت ساختمان با حضور دستگاه‌های متولی در صنعت ساختمان تشکیل‌شده است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری در بازرسی‌های میدانی کمک شایانی به کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد.

کد خبر: 60816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =