اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی برای بازنشستگان بوشهری و فرزندان آنها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، طرح‌های مهارت‌افزایی برای بازنشستگان استان و فرزندان آنها اجرا می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با مدیر و کارشناسان صندوق بازنشستگی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل اقتصادی و معیشتی جویندگان کار، گفت: بدون شک تنها راه گذشت از بحران بیکاری و حل مشکل اشتغال و اشتغال‌زایی، مهارت‌آموزی است که در این راستا حرفه‌های گوناگون آموزشی تدوین شده است.

وی از اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه بازنشستگان صندوق بازنشستگی استان بوشهر خبرداد و افزود: با هدف پر کردن اوقات فراغت، مهارت‌آموزی و کمک به اشتغال بازنشستگان و فرزندان آنها، آموزش فنی و حرفه‌ای برای افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان بوشهر اجرا می‌شود.

دراهکی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی می‌تواند سبب ورود افراد به بازار کار در معنای حقیقی و ایجاد شغل و کمک به اقتصاد خانواده شود،اضافه کرد: پتانسیل بزرگی برای فراگیری آموزش‌های مهارتی برای قشر بازنشسته وجود دارد که این پتانسیل آموزشی علاوه بر یادگیری مهارت می‌تواند سبب تشویق فرزندان آنان برای فراگیری مهارت شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه بازنشستگان را می توان الگوی مناسبی برای نسل آینده‌ساز کشور دانست، گفت: جوانان باید با استفاده از تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان درس بگیرند و در فراگیری فن، مهارت و تخصص به جامعه در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر نیز گفت: باید از تجارب نسل قدیم به‌عنوان مشاوران مدیران نسل جدید بهره بگیریم تا زمینه توسعه مهارت‌آموزی در جامعه فراهم شود.

داریوش کشتکار، آموزش‌های مهارتی را حلقه اتصال اقتصاد مقاومتی در راه‌اندازی کسب و کار مولد و بنگاه‌های اقتصادی کوچک دانست و تاکید کرد: بازنشستگان دارای توانمندی‌ها و تجارب بی‌شمار هستند که می‌توانند تدریس و یا اداره مراکز فنی و حرفه‌ای خصوصی را بر عهده بگیرند و متقاضی تاسیس اموزشگاه آزاد باشند و باید از از ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات بازنشستگان را بیکاری فرزندان آنها نامید و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، فرزندان این افراد می توانند مهارت کسب کنند و برای ورود به بازارکار آماده شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر، تجربه آموزش مهارت به بازنشستگان و فرزندان آنها را کاملا بومی دانست و گفت: بازنشستگان استان بوشهر و فرزندان آنها می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی یا مراجعه به ادارات فنی و حرفه‌ای سراسر استان از خدمات سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

کد خبر: 61012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =