رویکرد مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش دنبال می‌شود

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد مهارت را در سطح برنامه های وزارت آموزش و پرورش دنبال خواهیم کرد. 

به گزارش آتیه آنلاین، صحرایی امروز ۲۲ خردادماه در جریان مراسم امضای تفاهم‌نامه چندجانبه با موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستان مهارت افزود: امید، هماهنگی، همدلی، اتحاد و انجام در بین دستگاه‌های اجرایی کشور امروز مهم‌ترین نکته موردنظر در اجرای طرح‌ها است.
او بیان کرد: یکی از ابعاد برنامه‌ریزی‌های درسی ما در آموزش و پرورش موضوع مهارت است و بعد دیگر، فعالیت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه‌ریزی درست و متناسب با ظرفیت‌ها باید زمینه اشتغال را از طریق آموزش و پرورش مهیا کنیم. آموزش و پرورش را باید دالان ورود به بازار کار تبدیل کنیم.
صحرایی اضافه کرد : ما باید در سه مرحله کسب دانش، تبدیل دانش به دانش روند و مرحله دیگر تبدیل آن به دانش مهارت، ورود دانش‌آموزان و دانشجویان را به بازار کار تسهیل کنیم.
وی همچنین توضیح داد: تبدیل دانش به کاربرد نیازمند ابزاری است که باید فراهم‌سازی آن را موردنظر داشته باشیم.
وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در ادامه گفت: جای خالی تمرین‌کردن در نظام تعلیم و تربیت دیده می‌شود و تمرین در واقع زمینه مهارت به شمار می‌رود.
صحرایی تاکید کرد : به هر میزان در آموزش و پرورش هزینه انجام شود، ۱۰ برابر آن در دیگر شرایط نیاز به هزینه‌کردن نیست.
او افزود: سامانه‌ای به نام نورینو در آموزش و پرورش برای فعالیت‌های تابستانه تدارک دیده شده است و پیش‌بینی حضور و ثبت‌نام ۵ میلیون دانش‌آموز در این سامانه وجود دارد. این سامانه امکان رصد لحظه‌ای فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان در سراسر کشور را در اختیار ما قرار می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با تمام امکانات، اجرای طرح مدرسه تابستانه را دنبال خواهد کرد.

کد خبر: 61021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =