راه اندازی ۱۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در آبادان در سال تحصیلی جدید

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از راه اندازی ۱۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در آبادان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد مولوی روز شنبه در حاشیه بازدید از چند هنرستان فنی و حرفه‌ای در استان خوزستان و بررسی وضعیت کارگاه‌ها و تجهیزات آن‌ها بیان کرد: در دو سال اخیر شاهد شاخصه‌های مثبتی در آموزش و پرورش استان هستیم. افزایش گرایش دانش آموزان استان به رشته ریاضی فیزیک به میزان ۱.۲ درصد و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای با افزایش چهار درصد در استان خوزستان رقم خورده است.

وی افزود: توسعه رشته‌های مهارتی و فنی در استان صنعتی خوزستان از اهداف نظام آموزش و پرورش است تا جوانان بازار کار و آینده شغلی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته در حوزه توسعه رشته‌های فنی و مهارتی افزود: یکی از راه‌های کاهش بیکاری و استفاده از نیروی بومی در صنایع و کارخانجات استان، پرورش جوانان با مهارت است.

مولوی گفت: متاسفانه در گذشته گرایش به رشته‌های فنی و مهارتی در استان بسیار کمرنگ بود که با آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی انجام شده در این بخش، گرایش دانش آموزان به رشته‌های مهارتی در استان بهتر شده است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید بیان کرد: احداث چهار هنرستان کشاورزی در خوزستان با توجه به بستر بسیار مناسب کشاورزی در این استان بدون شک می‌تواند موجب تحول در کشاورزی نوین در استان شود لذا انتظار می‌رود ساخت این چهار هنرستان در زمانی کوتاه به سرانجام برسد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج هنرستان مستقل و پنج هنرستان ضمیمه‌ای فنی و حرفه‌ای در آبادان در سال تحصیلی جدید راه اندازی می‌شوند که در شهرستان صنعتی آبادان در کاهش نرخ بیکاری تاثیر بسیار چشمگیری خواهند داشت.

وی افزود: طبق برآورد انجام شده تا یک سال آینده شاخص توسعه و گرایش به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان از میانگین کشوری فراتر خواهد رفت.

۴۰۰ هنرستان در حال حاضر در خوزستان وجود دارد.

کد خبر: 61212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =