اعتبار لازم برای خرید آمبولانس در سال جاری پیش‌بینی‌ شده است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی برای خرید آمبولانس در سال جاری پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، جعفر میعادفر گفت: چنانچه بخشی از این اعتبار تخصیص داده شده تحقق پیدا کند در نیمه اول سال جاری مناقصه برگزار خواهد شد تا یکهزار الی یکهزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس را تا سال آینده به ناوگان اورژانس کشور اضافه کنیم و مشکلات فرسودگی آنها نیز مقداری کاهش پیدا کند.

او افزود: اگر در ۲ سال و در ۲ مرحله هر و بار یکهزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری و به ناوگان اورژانس اضافه شود تعداد سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده از رده خدمت خارج خواهند شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اگر این روند دنبال شود در سال‌های بعد سالی حدود ۵۰۰ دستگاه آمبولانس می‌تواند نیاز اورژانس در کشور برآورده شود.

میعادفر ادامه داد: همچنین در اربعین حسینی از تمام ظرفیت استان‌ها استفاده خواهیم کرد و اتوبوس‌ آمبولانس‌ها را به مرزهای ۶ گانه از جمله مرز بین المللی شلمچه اعزام می‌شوند تا به زائران اربعین خدمات رسانی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای خرید ۳۰۰ دستگاه موتورلانس برای سازمان اورژانس کشور خبر داد و گفت: این موتورلانس‌ها به شهرهای پر ترافیک و شهرهایی که بافت فرسوده دارند و آمبولانس نمی‌تواند از مسیر خیابان‌ها عبور کند اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان اورژانس کشور به کمبود پایگاه‌های اورژانس در کشور و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در برنامه ششم توسعه ما با کمبود یک هزار و ۴۰۰ پایگاه مواجه هستیم.

میعادفر کمبود نیروی انسانی، آمبولانس و فضای فیزیکی را عامل عقب ماندگی در برنامه ششم توسعه به منظور ایجاد پایگاه اورژانس برشمرد و گفت: این سه مورد مشکل اساسی است که همه آنها نیاز به تامین منابع مالی دارند و چنانچه دولت و مجلس منابع مورد نیاز را تامین کنند این آمادگی را داریم تا پایگاه‌های پیش‌بینی شده را احداث کنیم ضمن اینکه بخشی از این پایگاه نیاز استان خوزستان است که دارای پنج دانشگاه علوم پزشکی است.

او نبود زیرساخت‌های مناسب و تحریم‌ها را عامل عدم استقرار پایگاه هوایی در منطقه آزاد اروند دانست و گفت: متاسفانه ظرفیت ایجاد اورژانس هوایی در این منطقه وجود ندارد ضمن اینکه این امکانات در استان خوزستان وجود دارد و بر اساس پروتکل‌ها هر بالگرد در شعاع ۱۵۰ کیلومتری می‌تواند خدمات ارائه دهد.

میعادفر گفت: اورژانس هوایی در اهواز، بخش شرقی بهبهان، بخش شمالی دزفول و یک پایگاه دیگر هم در مسجدسلیمان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده و منطقه آزاد اروند را پوشش دهند.

او از استقرار ۲ الی سه بالگرد سایر استان‌های کشور در خوزستان به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، خبر داد و گفت: سازمان اورژانس کشور هر سال با تمام امکانات و ظرفیت‌های خود در این زمینه کمک کرده‌ است زیرا اربعین داستانی دیگر است و ما امسال هم با تمام توان کمک خدمات رسانی خواهیم کرد.

رئیس اورژانس کشور صبح روز شنبه وارد استان خوزستان شد و با حضور در شهرستان دزفول به صورت سرزده از چندین پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای این شهرستان بازدید کرد.

کد خبر: 61239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =