بیماران برای تامین دارو با مشکل مواجه‌اند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شأن نظام ما نیست که بیماران برای تامین دارو با مشکل مواجه باشند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور بیان کرد: آنچه که این روزها در جامعه اتفاق می‌افتد اعتراض مردم نسبت به کمبود دارو به ویژه داروی بیماران خاص است. در حوزه انتخابیه مردم به صورت جدی نسبت به تامین دارو گلایه دارند، عدم همکاری دستگاهی و کوتاهی وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بانک مرکزی باعث شده مردم برای تامین داروی مورد نیاز خود با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. برای مردم فرقی ندارد که دارو در داخل تولید شود یا از خارج وارد گردد بلکه زمانی که بیمار از یک داروخانه به داروخانه دیگری می‌رود برایش تامین دارو مهم است.

او در ادامه گفت: مطالبات داروخانه‌ها از حد خود گذشته است و سازمان‌های بیمه‌گر همکاری ندارند. تسهیلاتی که قرار بود در اختیار صنایع و کارخانه‌های تولید دارو قرار گیرد محقق نشده است. باید با قید فوریت این موضوع با دستور شخص رئیس دولت یا معاون اول دنبال شود. تامین دارو و رفع دغدغه تولید کنندگان دارو باید با جدیت دنبال شود. در شأن نظام ما نیست که مردم برای تامین دارو با مشکل مواجه شوند.

کد خبر: 61286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =