۵۵ درصد از سیاست‌های بهداشت و درمان بر عهده وزارت کار است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه وزارت کار، وزارتخانه‌ای عظیم با مسئولیت‌های متعدد است، بیان کرد: حدود ۵۵ درصد از سیاست‌های بهداشت و درمان، ۲۳ درصد درمان مستقیم، ۵۰ درصد تأمین مواد اولیه دارو و ۳۵ درصد تولید دارو برعهده این وزارتخانه است و این موضوع بسیار مهمی تلقی می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در نخستین نشست کمیته پدافند غیرعامل که با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، افزود: در کشوری که پدافند غیرعامل از اقتدار و ابهت مناسبی برخوردار است، توانمندی لازم برای رصد حوادث احتمالی و تمهیداتی برای پیشگیری وجود دارد.

او معتقد است: موضوع پدافند غیرعامل در لحظه‌لحظه زندگی انسان‌ها اثرگذار است؛ پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه‌های قدرت در کشور است و اساس آن مبتنی بر اصل پیشگیری است. به‌عنوان مثال، در اپیدمی کرونا که زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تحت تأثیر قرار گرفت.

مرتضوی با بیان اینکه اگر در کشوری اپیدمی قابل مدیریت و پیشگیری نباشد، هزینه‌های زیادی تحمیل می‌شود، اضافه کرد: اپیدمی حتی اقتصاد، تولید و درآمد ملّی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کشور را با چالش‌های فراوان مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملی یک کشور است، ادامه داد: اساس پدافند غیرعامل مبتنی بر اصل پیشگیری است.

وزیر کار گفت: این وزارتخانه در بخش‌های گوناگون صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی، نفت و گاز، صنایع سلولزی، تولید لاستیک، تأمین فولاد و سیمان و در زمینه موضوعات مهم دیگری همچون نسخ الکترونیک در بستر تأمین اجتماعی، پایگاه رفاه ایرانیان، کالابرگ و ... فعالیت دارد.

او تأکید کرد: با توجه به فعالیت‌های گسترده این وزارتخانه، برنامه‌ها باید مبتنی بر دانش روز باشد تا بتوانیم در مقام پیشگیری، آسیب‌ها را شناسایی و در جهت مقابله با آسیب‌ها حرکت کنیم.

مرتضوی با تأکید بر اینکه باید ایمنی و بهداشت کار در بخش‌های مختلف رعایت شود، افزود: سالانه ضایعات نخاعی هزینه‌های زیادی را به سازمان بهزیستی تحمیل می‌کند که باید بتوانیم آن‌ها را کنترل و مدیریت کنیم.

وزیر کار دولت سیزدهم بیان کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه کنترل معلولیت‌های ژنتیکی و وراثتی صورت گرفته و تا حدودی این نوع معلولیت‌ها کنترل و کاهش یافته است.

او در ادامه اضافه کرد: باید بهداشت و ایمنی کار در بخش‌های مختلف افزایش یابد و همچنین با توجه به فعالیت‌های سازمان‌های تابعه هر کدام بسته به فراخور حوزه فعالیت، برنامه‌های پدافند غیرعامل خود را تدوین کنند و از افرادی که فراغ‌بال دارند، بیشتر استفاده شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه خوشبختانه حوادث کارگاهی در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است اما باید تلاش کنیم حادثه‌ای رخ ندهد، گفت: دولت سیزدهم توفیقات زیادی در حوزه پدافند غیرعامل داشته است و امیدواریم این اقدامات خوب و مؤثر با تعامل و همکاری حوزه‌های مرتبط و مؤثر روز به روز تقویت شود و در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی هرگونه تعامل و همکاری سازنده را دارد.

کد خبر: 61313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =