ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حوزه نفت و گاز به ۵۰۰ نفر از مهارت‌آموزان ایلامی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به ظرفیت‌های نفت و گاز در استان برای اشتغالزایی،‌ از اجرایی شدن آموزش‌های فنی به ۵۰۰ نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح‌های نفت و گاز خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مجید ولی‌زاده با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه نفت و گاز برای اشتغال جوانان استان ایلام است گفت: جذب جوانان در پروژه‌های متعدد نفتی و گازی در استان نیازمند آموزش‌های تخصصی است. در همین حال پروژه‌های نفت و گاز استان نیز نیازمند نیروهای فنی و تخصصی بوده که نیاز است جوانان به سمت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای روی آورند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه وزارت نفت، استانداری ایلام و فنی حرفه‌ای استان، ارائه آموزش‌های فنی به ۵۰۰ نفر از جوانان ایلامی برای جذب در طرح‌های نفت و گاز در حال اجرایی شدن است.

ولی زاده با اشاره به اشتغال این افراد در پروژه‌های مختلف گفت: این افراد پس از کسب مهارت و صدور گواهینامه مهارت به پروژه‌های نفت و گاز متناسب با نیازهای تخصصی معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: جوشکاری و تراشکاری صنعتی، لوله‌کشی صنعتی، برقکار صنعتی از جمله رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان ایلام هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه ۱۹ رشته به متقاضیان در مراکز این مجموعه آموزش داده می شود، بیان کرد: بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان، دانش‌افزایی، افزایش کسب فرصت‌های شغلی از اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان است.

۲۲۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان ایلام فعال است.

کد خبر: 61318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =