تاکید وزیر کار بر ضرورت تولید رقابت‌پذیر در خودروسازی 

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تولید رقابت‌پذیر در حوزه خودروسازی را باید محقق کرده و رشد اقتصادی ۸ درصدی را به فعلیت برسانیم. 

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز، ۳۰ خرداد در جریان سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی و بیمه‌شدگان بیان کرد: توقع مردم هر جامعه‌ای از دولتمردان توسعه اقتصادی است و این توسعه با رشد تولید محقق می‌شود. در واقع رشد اقتصادی محصول رشد تولید است.

وزیر کار ادامه داد: توقع دولتمردان و مردم از مجموعه‌های مولدی مانند سایپا، اندیشیدن به موضوع رشد است. نیروی انسانی خلاق و شایسته در قالب مجموعه‌های دانش بنیان تولیدگر معنا و مفهوم پیدا می‌کند و بستر بروز استعداد نیروی انسانی را باید در این حوزه مهیا کنیم.

مرتضوی اضافه کرد: مجموعه فعالیت گروه سایپا یکی از محورهای توسعه به شمار می‌رود. ما در نقطه‌ای از جغرافیای جهانی قرار گرفته‌ایم که با کمترین فاصله می‌توانیم بیشترین ارتباط را جهانیان داشته باشیم. از سوی دیگر کشور ما به تعبیری بهشت معادن شناخته می‌شود.

وزیر کار دولت در ادامه گفت: از سوی دیگر استعداد و نیروی انسانی در کشور به میزان کافی لازم فعال است. با این مزیت‌ها باید تلاش در رسیدن به رشد تولید را مورد توجه داشته باشیم.

او اضافه کرد: بنا است که در حوزه واردات خودرو، شرایطی برای رقابت‌پذیری فراهم شود. امیدواریم با توجه معادن مناسب، انرژی ارزان، دانش روز موجود در کشور و نیروی کار ماهر و خلاق زمینه رشد در حوزه تولید در فضای خودرو فراهم شود.

وزیر کار همچنین افزود : برای دستیابی به مولفه‌های قدرت باید جسم و جان سالم افراد و نیروی کار را مورد توجه داشته باشیم. براساس شاخص‌های بهداشت جهانی، نرخ امید به زندگی در کشور ما قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست. این نرخ از حدود ۵۴ سال در ابتدای انقلاب، امروز به ۷۶ سال رسیده است.

مرتضوی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی در حوزه بهداشت، در مراکز ملکی درمان رایگان را در اختیار بخش قابل توجهی به بیمه‌شدگان تحت پوشش ارائه می‌دهد.

او اضافه کرد : بهداشت و ایمنی کار را باید مورد توجه قرار داد. در حوزه ارائه خدمات به جامعه کار و تولید کارهای بزرگی صورت گرفته و با استاندارهای جهانی قابل رقابت است.

وزیر کار در ادامه گفت: اقدامات مناسبی که با همکاری وزارت بهداشت در رابطه با پیشگیری و درمان مخاطرات روحی و آسیب های اجتماعی فعالان حوزه کار صورت گرفته، اقدام بزرگی است.

وی تاکید کرد: براساس اعلام شورای عالی کار، حداقل دستمزد، مصوب و اعلام شده و البته در این راستا محدودیتی اعمال نشده است.

سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی و بیمه‌شدگان، امروز، سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران این وزارتخانه، معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌ها و جمعی از مدیران سازمان تامین‌اجتماعی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، کارفرمایان برتر سلامت‌محور و فعالان خانه‌های بهداشت کارگری برتر در شرکت سایپادیزل برگزار شد.

در پایان این مراسم جمعی از کارفرمایان سلامت محور، خانه‌های بهداشت کارگری برتر و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی و بیمه‌شدگان مورد تجلیل قرار گرفتند. همچنین برنامه مشترک در حوزه ارتقاء سلامت جامعه کارگری، امضا و سامانه دیده‌بان سلامت دربرگیرنده پرونده سلامت کارگران راه‌اندازی شد.

کد خبر: 61356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =