بازدید طرح‌های عمرانی از تعاونی مسکن کارگری تا پروژه‌های درمانی

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم در راستای بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، حضور میدانی جهت انجام امور مربوطه در حوزه‌های مختلف مردمی، نظارت میدانی و رفع مشکلات درباره کارهای حوزه این وزارتخانه، روز ۳۱ خردادماه با همراهی برخی معاونان و مدیران وزارت کار به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی چهارشنبه ۳۱ خرداد در بدو ورود به چهارمحال و بختیاری گفت: دولت مردمی سیزدهم وعده کرده بود که در سال گذشته یک‌میلیون فرصت شغلی ایجاد کند که این وعده محقق شد و امسال نیز بنا بر این است که یک‌میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شود.

او با اشاره به اینکه دولت، دولت صادق‌الوعد است و بنا نداریم خلاف این رفتار کنیم و اگر وعده‌ای هم داده شده تمام تلاش برای محقق‌شدن آن است، با اشاره به بازدید از بیمارستان هاجر شهرکرد در سفر فروردین‌ماه به این استان، افزود: پس از آن با سفر وزیر بهداشت بخش الحاقی این بیمارستان فعال شد.

مرتضوی با بیان اینکه مردم برای راستی‌آزمایی می‌توانند با مراجعه به سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده را مشاهده کنند، اضافه کرد: با مشاهده آمار بیمه اجباری، آمار اشتغال در سطح روستاها، بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها، اشتغال ایجادشده قابل راستی‌آزمایی است.

وزیر کار تاکید کرد: دولت در حوزه مسکن گام‌های بلندی برداشته است و استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های پیش‌رو در حوزه مسکن و اشتغال در سطح کشور است.

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زمین چمن مصنوعی بروجن

وزیر کار همچنین یکم تیر زمین چمن مصنوعی شهرستان بروجن از اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زمین چمن مصنوعی شهرستان بروجن خبر داد.

مرتضوی» در حاشیه این بازدید گفت: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۲۳ برای تکمیل استخر شنای شهرستان بروجن مصوب شد.

«غلامعلی حیدری» استاندار چهارمحال و بختیاری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وارد شهرکرد شد.

طی چهارسال ۴۰۰ هزار مسکن کارگری احداث می‌شود

مرتضوی در ادامه این سفر در جریان بازدید از اولین تعاونی مسکن کارگری کشور گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت تعاون و سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است طی چهار سال، ۴۰۰ هزار واحد مسکن کارگری احداث می‌شود.

او افزود: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای دولت ساخت مسکن برای آحاد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های است که طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود.

وزیر کار بیان کرد: بخشی از وظایف مسکن‌سازی برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و مقرر شده تا ۴۰۰ هزار واحد مسکن طی چهار سال در طی تفاهم‌نامه‌ای که بین این وزارتخانه و وزارتخانه راه و شهرسازی امضاء شده است توسط بخش تعاون، احداث شود که بخشی از این تعهد در فرآیند اجرایی قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری خیرین شهرستان بروجن در احداث مسکن برای کارگران، اضافه کرد: به برکت کار خیرین صاحبان صنایع و کارخانجات، واحدهای مسکونی هم برای زوجین جوان و هم برای جوانان کارگر احداث شد که اثرات تربیتی فراوانی هم دارد و الگویی برای بخش‌های دیگر می‌شود.

مرتضوی در جریان این بازدید در گفت‌وگوی تلفنی با معاون امور تعاون این وزارتخانه دستورات لازم برای تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه برای رفع موانع احداث این مجموعه مسکونی را صادر کرد.

پروژه ۴۰ واحدی تعاونی مسکن کارگران شهرستان بروجن در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع با مشارکت بانک توسعه تعاون در اعطای تسهیلات ۲۴۰میلیارد ریالی در دست احداث است.

آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اردل

مرتضوی در ادامه سفر به چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، گفت: مشی دولت آیت‌الله رئیسی اقدامات نمایشی نیست.

او روز یکم خرداد در آیین آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اردل گفت: با دستور و تأکید ریاست محترم جمهور، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته است.

وزیر کار افزود: در این دولت علاقه‌ای به کلنگ‌زنی و اقدامات نمایشی وجود ندارد بلکه اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌های گذشته و افزایش دسترسی مردم به خدمات عمومی در محور امور است.

مرتضوی در این آیین خواستار تسریع و راه‌اندازی در انجام پروژه‌های در دست احداث سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان‌های اردل، کیار، بروجن، سامان، شهرکرد و همچنین توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی امام‌علی(ع) چهارمحال و بختیاری شد.

طرح احداث درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اردل در زمینی به مساحت ٣ هزار مترمربع و با زیربنای ٢ هزار مترمربع اجرایی می‌شود.

بازدید وزیر رفاه اجتماعی از مرکز سالمندان امین شهرستان بروجن

مرتضوی، وزیر کار همچنین روز جمعه، ۲ خرداد از مرکز سالمندان امین شهرستان بروجن بازدید کرد و برای تکمیل طرح توسعه این مجموعه رفاهی توانبخشی چهار میلیارد تومان اختصاص داد.

او در جریان این بازدید با حضور در بخش‌های مختلف این مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان به گفت‌وگو و دیدار صمیمانه با کارکنان و مددکاران این مجموعه پرداخت و بر مناسب‌سازی منازل سالمندان تأکید کرد.

مرتضوی در بازدید از این مرکز دستورات لازم برای تأمین اعتبار جهت بهبود نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز مجموعه را صادر کرد.

وی همچنین از تالار نیمه‌کاره سالمندان بروجن نیز بازدید کرد و قول تأمین چهار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این مجموعه که با کمک‌های خیرین در حال حاضر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، را به دست‌اندرکاران و سالمندان بروجنی داد.

پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل این طرح هشت میلیارد تومان در بخش‌های تأسیسات، آسانسور، سیستم برق و درب، مورد نیاز باشد.

تاکنون برای این طرح پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرکز جامع سلامت سالمندان امین بروجن در چهار حوزه شبانه‌روزی، روزانه، تیم سیار و مراقبت در منزل فعالیت دارد که ۲۸۴ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

این مرکز با مساحت ۴۰ هزار متر مربع و زیربنای ۱۲۷۰ متر مربع در کیلومتر ۵ جاده سیاسرد شهرستان بروجن واقع شده است.

تمرکز وزارت کار بر حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان

وزیر کار، دوم تیر در ادامه حضور در استان چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری را لازمه رشد تولید دانست و گفت: در نتیجه رشد تولید، اشتغال ایجاد می‌شود و هم‌زمان باید تورّم را هم مدیریت کرد.

مرتضوی در شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، با اشاره با دیپلماسی فعال دولت سیزدهم افزود: پس از ۱۷ سال عضویت ایران در پیمان شانگهای پذیرفته شد و ایران توانست استیلای دلار بر اقتصاد جهان را متزلزل کند و هژمونی آمریکا را فرو بریزد.

وزیر کار اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری با کارگزاران نظام این موضوع را تبیین کردند و فرمودند مهار تورم باید توأم با رشد تولید باشد.

او گفت: بخشی از ریشه‌های تورمی اقتصاد کشور ما خارج از واقعیت است. تورم بالای ۴۰ درصد با اقتصادی که تراز تجاری آن مثبت است، متناسب نیست؛ در کشوری که هم صادرات نفتی و هم صادرات غیرنفتی توسعه یافته است، ریشه تورّم را باید در جایی دیگر شناسایی کرد. بخشی از تورّم کشور تورم القایی است و این مهم یکی از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی در حوزه اقتصاد است.

وی ادامه داد: رسانه‌هایی که ساخته و پرداخته دشمنان جمهوری اسلامی ایران هستند اساساً موجودیتشان برای القای ناامیدی، بی‌ثباتی اقتصادی و ایجاد تورم القایی در کشور ماست.

مرتضوی با اشاره به اینکه برخی کشورها و اقتصادهای کلان جهان در طول تاریخ منافع خود را از ضعف اقتصاد دیگر کشورها تأمین کرده‌اند، افزود: پس از پیروزی انقلاب این فشار شدت یافت، در جنگ تحمیلی هشت‌ساله توسعه پیدا کرد و در دهه ۸۰ دولتمردان توانستند تا حدی بر این فشار فائق آیند.

وزیر کار با تأکید بر اینکه رئیسی با علم به مشکلات و با هدف نجات کشور وارد کارزار شد، توضیح داد: دولت سیزدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که تورّم نقطه‌به‌نقطه در مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ بالای ۵۰ درصد بود و فروش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت، رؤیا به نظر می‌رسید.

مرتضوی تاکید کرد: دولت سیزدهم تورم را در اسفندماه همان سال به ۳۲ درصد رساند و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ اصلاحات اقتصادی را کلید زد و دولت تا حد زیادی توانست از بحران اقتصادی عبور کند.

او با اشاره به اینکه دشمن باز هم آخرین تیر ترکش خود یعنی جنگ ترکیبی را در دستورکار قرار داد، عنوان کرد: هدف دشمن از پای درآوردن ملت ایران بود اما مردم به مدد آمدند و فائق شدند و امروز ایران با اقتدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

وزیر کار افزود: یکی از برنامه‌های مهم وزارت کار، تمرکز بر حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان است و سامانه‌ای طراحی شده تا بیکاران کشور را بر اساس واقعیت‌ها با اطلاعات جزئی و دقیق در جای‌جای کشور شناسایی کند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود، چهارمحال و بختیاری را استانی پرمزیت دانست و گفت: اراده دولت ایجاد تعادل و توازن در تمام مناطق کشور است.

وی ریسک‌پذیری و وسعت‌نظر را لازمه موفقیت عنوان کرد و افزود: باید سرمایه‌گذاران را یاری کنیم تا این استان با بستر خوبی که دارد، رشد کند.

کد خبر: 61437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =