اقوام ایرانی، نقطه قوت ایران اسلامی هستند

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقوام ایرانی را نقطه قوت ایران اسلامی دانست و گفت: دو خصلت بسیار مهم و قابل تمجید اقوام ایرانی اعتقاد راسخ به توحید در عمل و ذات خداوند و دیگری حُب‌الوطن است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، مرتضوی در همایش زنان اقوام و عشایر(زنان زاگرس‌نشین) که در قالب نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین برگزار شد، بیان کرد:‌ دولت سیزدهم در حوزه اشتغال یک‌میلیون فرصت شغلی در سال، به روایت مراکز راستی‌آزمایی در کشور ایجاد کرده است.

به گفته وی، ابراهیم رئیسی براساس تشخیص و احساس تکلیف و برای عبور کشور از بحران‌ها وارد عرصه انتخابات شد و بزرگترین رقیب خود در این عرصه را فقر و فساد و تبعیض عنوان کرد ‌و اکنون که حدود ۲ سال از عمر دولت می‌گذرد، اقدامات چشمگیر و بی‌شماری در کشور شکل گرفته است.

مرتضوی ادامه داد: رئیس‌جمهوری بلافاصله برنامه تحولی ایران اسلامی را طراحی کرد و این دولت تنها دولتی بود که بعد از انتخابات، سند تحول ایران اسلامی را تنظیم و در منظر اندیشمندان قرار داد.

وزیر کار افزود: کارنامه دولت در سیاست خارجی در چارچوب سیاست حکمت، عزت و مصلحت در طول تاریخ ایران و در حوزه دیپلماسی خارجی به توفیقاتی دست پیدا کرده است، که بی‌نظیر است.

مرتضوی اضافه کرد: به‌دنبال سیاست‌های ایران، اُبهت استکبار جهانی و استیلای دلار شکست و هژمونی آمریکا فرو ریخت و بعد از ۱۷ سال عضویت ایران در اجلاس شانگهای پذیرفته شد و اگر سفرهای آیت‌الله رئیسی به قلب کشورهای آمریکای لاتین را رصد کنید، می‌توان به‌خوبی توفیقات سیاست خارجی دولت سیزدهم را مشاهده کرد.

او فروش یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را از دیگر توفیقات دولت دانست و گفت: این مهم در دولت قبل دست‌نیافتنی بود.

مرتضوی در ادامه تاکید کرد: اجرای طرح‌های آبرسانی، تکمیل سدها، اشتغال، مهار تورّم و احیای صندوق‌های ورشکسته‌شده از دیگر توفیقات دولت سیزدهم به‌ شمار می‌رود.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۳ هزار تخت بیمارستانی در کشور در دولت به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ۲۰ هزار تخت دیگر نیز در ادامه اضافه خواهد شد.

وزیر کار دولت سیزدهم در ادامه برگزاری جشنواره‌های بومی و فرهنگی را اقدام شایسته‌ای در راستای تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و گفت: این جشنواره خلاقیتی بدیل، نو و مؤثر در فرهنگ کنونی کشور است.

وی اقوام ایرانی را رنگین‌کمانی از افتخارات این مرز و بوم دانست و بیان کرد: مرزداران غیور استان ایلام، دلاوران استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان‌جنوبی و رضوی، خوزستان، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه و سایر استان‌ها هر یک قهرمانان بزرگی برای کشور هستند.

مرتضوی با گرامیداشت مقام «بی‌بی‌مریم بختیاری» او را الگوی زنان آزادی‌خواه و قهرمان‌پرور ایران دانست و گفت: زنان و مردان بزرگی در این سرزمین پرورش یافتند که نمونه آن سرداران شهید هشت سال دفاع مقدس است.

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام در خصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی، از ۳۰ خردادماه تا ۵ تیرماه در شهرستان فارسان در حال برگزاری است.

کد خبر: 61477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =