مسیل میان رود غرب تهران پیش از پاییز باید ساماندهی شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برضرورت ساماندهی و رفع نواقص مسیل میان رود قبل از فصل پاییز تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و پنجاه و هفتمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت ساماندهی و رفع نواقص مسیل میان‌رود قبل از فصل پاییز گفت: کانال شرقی/غربی میانرود واقع در منطقه ۵، حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده و امروزه یکی از حیاتی‌ترین مسیل‌های سیل برگردان غرب تهران (به طول ۹ کیلومتر) به حساب می‌آید.

شمس‌احسان ادامه داد: این کانال به طور کلی سرریز روان‌آب حاصل از حوضه‌های آبریز درون‌شهری و برون‌شهری از قبیل درکه، فرحزاد، حصارک، باکری، تپه نیزار و شاهین را جمع‌آوری کرده و به رودخانه کن انتقال می‌دهد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های گذشته این مسیل سابقه طغیان و ورود آب به فضاهای عمومی شهری از قبیل ایستگاه مترو صادقیه و پایانه تاکسی را داشته است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه کانال مذکور همجوار با بافت مسکونی جنوب بلوار فردوس است ضرورت توجه به موضوع ایمنی و مدیریت بحران را مضاعف می‌کند.

شمس‌احسان گفت: در هنگام بارش‌های شدید، طغیان آب و خسارات جانی و مالی در این نقاط و همچنین تاثیر آن بر نقاط بالادست و پایین‌دست محتمل است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مقابله با بحران و ایمن‌سازی نقاط گلوگاهی مسیل میانرود، برخی اقدامات کوتاه مدت و فوری در راستای جلوگیری از تکرار بحران صورت گرفته است.

شمس‌احسان افزود: با این وجود، مدیریت بهینه این مسیل مبتنی بر حجم آب و سطح سیلاب برای دوره بازگشت ۵۰ ساله و ۱۰۰ساله امری اجتناب ناپذیر است.

او گفت: به این ترتیب به نظر می‌رسد فصل تابستان فرصت مطلوبی برای برخی مداخلات فنی پیرامون ارتقای ایمنی و رفع خطر این مسیل فراهم است.

شمس‌احسان افزود: با توجه به اهمیت این کانال در محور شرقی/غربی و وجود تجربه تلخ ناشی از طغیان مسیل و جلوگیری از تکرار این تجربه و ایمن‌سازی بهینه و بلند مدت آن از شهردار تهران انتظار می‌رود برای حفظ ایمنی و امنیت کانال و محدوده مسکونی اطراف آن، طرح ساماندهی و بهینه‌سازی متناسب با شرایط کانال مذکور را پیگیری و در نهایت گزارش پیشرفت اقدامات مربوطه را قبل از فصل پاییز در صحن شورا ارائه کند.

کد خبر: 61481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =