جامعه کارگری بزرگترین قشر دریافت‌کننده خدمات تأمین اجتماعی

حمیدرضا نائب خسروشاهی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر کارگران به عنوان بزرگترین قشر دریافت‌کننده خدمات همه‌جانبه از تأمین اجتماعی به شمار می‌رود که به همین منظور سازمان هم حمایت‌های ویژه‌ای این گروه تحت پوشش دارد.

خسروشاهی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: از آنجا که بیمه‌پردازی جامعه کارگری موجب تأمین بخش اعظمی از منابع سازمان تأمین اجتماعی می‌شود، این نهاد بیمه‌گر هم از این طریق منابع خود را تأمین می‌کند.

او با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی و جامعه کارگری به واسطه نوع ارتباط بر یکدیگر تأثیرپذیری دارند، بیان کرد: اکنون این سازمان بیمه‌گر با همه اقشار جامعه به ویژه کارگران ارتباط مستقیم دارد و با توجه به این ارتباطات، خدمات درمانی، بیمه‌ای و در حوزه مستمری و بازنشستگی به این افراد ارائه می‌دهد.

ارتباط مستقیم پایداری تأمین اجتماعی با حفظ بیمه‌شدگان

رئیس شعبه ششم تأمین اجتماعی تبریز درباره ارتباط مستقیم پایداری و ماندگاری تأمین اجتماعی در رابطه بین این سازمان با افراد بیمه‌شده به ویژه جامعه کارگری بیان کرد: حفظ این رابطه در راستای استمرار فعالیت‌های این سازمان به منظور گسترش و تعمیم خدمات بیمه‌ای تأثیرگذار است و تحقق اهداف بزرگ سازمان نیز به این موضوع مرتبط است.

او ادامه داد: از آنجا که سازمان تأمین اجتماعی به واسطه خدمات گسترده‌ خود بر روند رشد و تولید و فعالیت‌های اقتصادی جامعه کارگران تأثیر فراوانی دارد بنابراین این نهاد بیمه‌ای با عرصه‌های فعالیتی خود موجب آرامش بیشتر نیروی کار خواهد شد و همین موضوع باعث ارتقاء، بازدهی و بهره‌وری در عرصه تولید و اقتصاد می‌شود.

خسروشاهی بیان کرد: با توجه به اینکه نیروهای کاری با دریافت خدمات از سازمان تأمین اجتماعی به دنبال تأمین معیشت و تضمینی برای آینده خود و خانواده هستند بنابراین این حمایت‌های سازمان می‌تواند علاوه بر گسترش خدمات به افراد جامعه، جامعه کارگری و افراد تحت پوشش را به داشتن آینده‌ای بهتر با تأمین اجتماعی امیدوار کند.

او اضافه کرد: البته جامعه کارگری و افراد بیمه‌شده به این موضوع اذعان دارند که خدمات تأمین اجتماعی تنها در زمان فعالیت آنان نیست بلکه در صورت از دست دادن قدرت کار یا فوت آنان، خود و خانواده این افراد تحت پوشش، همچنان بهره‌مند از خدمات این سازمان خواهند بود.

به گفته خسروشاهی، در چنین شرایطی نیروی کار مشمول قوانین تأمین اجتماعی با اطمینان خاطر بیشتری در عرصه اقتصادی و تولیدی فعالیت خواهند کرد و به طور یقین با عملکرد مطلوب خود، بهره‌وری و کارآیی بهتری در بخش‌های فعالیتی خود به صورت جدی طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند.

ظرفیت بالای تأمین اجتماعی در راستای ارتقاء تولید

کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: اکنون سازمان تأمین اجتماعی به دلیل ارتباط بسیار مطلوب با جامعه کارگری ظرفیت بالایی در راستای ارتقاء فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی دارد که این مسئله با افزایش تعاملات با جامعه هدف بیشتر خواهد شد.

او بیان کرد: به طور قطع توسعه کمی و کیفی سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های بیمه‌شدگان و گسترش خدمات قابل ارائه به جامعه تحت پوشش، منجر به رشد تولید و در نهایت افزایش رضایتمندی بیشتر نیروی کار می‌شود.

خسروشاهی افزود: تأمین اجتماعی نهادی بیمه‌ای برای حمایت از افراد تحت پوشش محسوب می‌شود و به خاطر عملکرد خود در سالیان گذشته اکنون بخش اعظمی از جامعه از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

به گفته او، پوشش بیمه‌ای حدود ۴۶ میلیون نفر و ازائه خدمت درمانی، بیمه‌ای و بازنشستگی به ۵۳ درصد جامعه نشان از ارتباط مطلوب تأمین اجتماعی با جامعه هدف به ویژه گروه کارگران دارد.

کد خبر: 61506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =