وزارت کار حامی مشاغل خانگی مُد و لباس شد

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای حمایت از مشاغل خانگی حوزه مُد و لباس خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهل‌وهشتمین نشست از سلسله نشست‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

کریمی‌بیرانوند در این نشست گفت‌: وظیفه ما این است که از همه مشاغل حمایت کنیم. اما مشاغلی که مستقیم از فرهنگ ایرانی‌ اسلامی نشأت گرفته و یا سبب توسعه اشتغال پایدار و خانگی اقشار جامعه به‌ویژه بانوان هنرمند و توانمند می‌شوند را به‌صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

او افزود: یکی از اقدامات این عرصه اعطای تسهیلات دولتی با سود ناچیز برای افرادی است که به‌صورت پشتیبان تا ۴۰ نفر از افراد دارای مجوز مشاغل خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، در این تفاهم‌نامه همین موضوع ذکر شده که کارگروه ساماندهی مد و لباس به‌عنوان نهاد تخصصی این عرصه وظیفه تشخیص صلاحیت این افراد را برعهده گرفته و با تقدیم معرفی‌نامه، آنان را برای دریافت این تسهیلات به دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی هدایت می‌کند.

سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه این نشست گفت: تاکنون خلاء جدی در زمینه حمایت و نظارت این دسته مشاغل خانگی تأثیرگذار وجود داشت که با جدیت دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس و همین‌طور دغدغه و نگاه فرهنگی معاونت اشتغال وزارت کار، این تفاهم‌نامه بعد از چندین جلسه کارشناسی در سطح بالا به سرانجام رسید.

او اضافه کرد: این نوید را به تمام خانه‌های مُد(مزون‌ها) و افراد حاضر در دایره مشاغل خانگی حوزه مد و لباس عرض می‌کنم که اکنون علاوه بر کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حامی این جریان خواهد بود.

امامی توضیح داد: در حال تدوین اصلاحیه برای قانون ساماندهی مد و لباس مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هستیم که در آن دستگاه‌های مرتبط و مهم مانند وزارت کار، وزارت میراث، وزارت علوم و فراجا به این کارگروه اضافه شده تا اهداف و وظایف حاکمیت در جهت ساماندهی جریان مد و لباس ایران به نحو مطلوب‌تری به ثمر بنشیند.

کد خبر: 61524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =