توسعه تعامل فناورانه، هدف حضور هلدینگ درمان تامین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ 

 امیرعباس افراز، مدیر فناوری اطلاعات بیمارستان البرز کرج، امروز ۵ تیرماه در جریان بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان کرد: بهره‌مندی هلدینگ درمان و سازمان تامین اجتماعی از مزایای خدماتی شرکت‌های مختلف سازمان در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه تحت پوشش به‌ویژه در بخش درمان و توسعه تعامل فناورانه را می‌توان از اهداف حضور در این دوره از نمایشگاه الکامپ محسوب کرد.

او در ادامه افزود: بیمارستان البرز کرج از زیرمجموعه‌های هلدینگ درمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۰ آغاز به فعالیت کرد. این مرکز درمانی تا سال ۱۳۸۷ به صورت ملکی در زیر مجموعه بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی فعالیت داشت و از سال ۱۳۸۷ به صورت غیرملکی و خودگردان به فعالیت خود ادامه‌ داده و در حال ارائه خدمات به بیماران و بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی است.

فراز اضافه کرد: به صورت متغیر در حدود ۴۰۰ تخت فعال در این مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی در قالب هلدینگ سلامت ارائه خدمات درمانی را عهده‌دار است.
وی تاکید کرد: این بیمارستان با دارا بودن بخش‌های مختلف CCU, ICU، داخلی مردان و زنان، جراحی اعصاب، ارتوپدی و دیگر بخش‌های فعال به عنوان یکی از مراکز درمانی جنرال هلدینگ سلامت تامین اجتماعی شناخته می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات بیمارستان البرز کرج زیر مجموعه هلدینگ سلامت سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و ارائه خدمات بر این پایه، توسعه استفاده از فناوری به‌ویژه در حوزه ارائه خدمات درمانی تاثیرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

او در این زمینه توضیح داد: در سال‌های گذشته نه چندان دور حتی امکان استفاده از سرویس نوبت‌دهی اینترنتی به بیماران در مراکز درمانی وجود نداشت و این مسئله امروز در قالب ارائه خدمات گسترده الکترونیکی در مقایسه با شرایط گذشته، اهمیت و تاثیرگذاری آن را روشن می‌کند.

به گفته افراز؛ طبیعتا با رشد استفاده از فناوری در مهم مشاغل، فعالیت‌های بخش درمان نیز به این مسئله گره خورد و امروز بخش بسیار بزرگی از خدمات حوزه درمان در این قالب انجام می‌شود.

این مدیر حوزه فناوری بیمارستانی ادامه داد: فضای استفاده از اینترنت و خدمات الکترونیک در حوزه ارائه خدمات درمانی، ارتباط و تعامل مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز فعال بخش درمان را به شکل ساده‌تری با هم برقرار می‌کند.

او همچنین افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک توسط سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر، رشد قابل توجه استفاده از فناوری در راستای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را نشان می‌دهد.

مدیر فناوری اطلاعات بیمارستان البرز کرج تاکید کرد: توسعه خدمات درمانی در بستر الکترونیک، علاوه بر تسهیل دسترسی خدمات به بیماران، تسهیل کار سازمان‌ها و همچنین کاهش رفت و آمدهای حضوری را باعث می‌شود.

وی گفت: استفاده از بازخورد همکاران بخش درمان به‌ویژه فعالان حوزه فناوری اطلاعات این حوزه، زمینه تصمیم‌سازی بهتر در راستای توسعه فناوری جهت ارتقا خدمات را به جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

افراز در ادامه بیان کرد :در این ارتباط استفاده از ایده‌های خلاقانه حوزه فناوری امکان رشد این حوزه را به دنبال خواهد داشت. سازمان تأمین اجتماعی با وجود دارا بودن حدود ۴۰۰ مرکز درمانی فعال در حال ارائه خدمت به جامعه تحت پوشش با تصمیم‌سازی در راستای توسعه فناوری، بر خدمات حوزه درمان تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

کد خبر: 61569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =