کنترل خطوط تولید دارو با بهره مندی از خدمات الکترونیک

کارشناس فناوری اطلاعات شرکت دارویی تأمین (تیپیکو)، کنترل خطوط تولید دارو را با بهره‌مندی از خدمات الکترونیک، به عنوان مهمترین دستاورد فناوری اطلاعات در حوزه دارویی برشمرد و راه‌اندازی یک وب‌سایت برای جمع‌آوری ایده‌های نو در زمینه گیاهان دارویی را از اقدامات اخیر این شرکت در حوزه الکترونیک بیان کرد.

علیرضا جلیلی در گفت وگو با آتیه آنلاین در آخرین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۲۰۲۳) درباره مهمترین فعالیتی که اخیرا شرکت تیپیکو در راستای ارائه خدمات الکترونیک انجام داده است، افزود: یکی از دغدغه های شرکت ما جمع آوری ایده های جدید برای سرمایه گذاری در حوزه های دارویی به ویژه داروهای گیاهی است که مصرف آن در کشور بسیار طرفدار دارد.

وی ادامه داد: براین اساس وب سایتی راه اندازی شد تا بتوان از طریق آن درگاه، ایده های جدید برای تولید داروهای گیاهی جمع آوری و امکان ایجاد رقابت برای دریافت بهترین ایده تجاری سازی تولید یک داروی گیاهی فراهم شود.

کارشناس فناوری اطلاعات شرکت دارویی تأمین، گفت: به ویژه اینکه شرکت شیرین دارو یکی از مراکز زیرمجموعه تیپیکو در زمینه داروهای گیاهی فعالیت دارد و این طرح به منظور توسعه فعالیت شرکت مذکور کارایی داشت.

جلیلی بیان کرد: فراخوان طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه یافت و در نهایت سه ایده انتخاب شد که درحال بررسی های فنی اجرای پروژه قرار دارد.

او با اشاره به اهمیت بهره مندی از خدمات الکترونیک در تولید و عرضه محصولات دارویی، اعلام کرد: مهمترین کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه دارو، کنترل خطوط تولید به منظور جمع آوری اطلاعات مربوطه است تا امکان ایجاد یک داشبورد مدیریتی فراهم شود.

کارشناس فناوری اطلاعات شرکت دارویی تأمین، افزود: درحال حاضر توسعه این طرح در دست اقدام قرار دارد و در این راستا از روش های مختلفی مانند هوش تجاری استفاده می شود تا امکان کشف اشکالات میسر شده و در نهایت اصلاح شاخص ها ایجاد شود.

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترنیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۲۰۲۳) از ۴ تا ۸ تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

کد خبر: 61659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =