اضافه شدن ۹۰ رشته حرفه جدید به مراکز آموزش مهارتی مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از اضافه شدن ۹۰ رشته حرفه جدید به رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مراکز این نهاد خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین درویشی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان به نیروی جوان و دارای مهارت نیاز داد گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی، دارای مهارت نیستند و در مصاحبه اولیه برای کار در این کارخانه رد می‌شوند. باتوجه به ظرفیت و منابع سرشاری که در مازندران وجود دارد اگر جوانان تحصیل‌کرده در مسیر مهارت‌آموزی حرکت کنند به معنای واقعی بیکاری در این دیار رخت بر می‌بندد.

وی افزود: ۹۰ رشته حرفه جدید متناسب با نیازهای روز و تقاضای افراد از سال گذشته تاکنون به رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مراکز این نهاد اضافه شده است.

درویشی به رایگان بودن آموزش‌های ارائه شده در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای مازندران تاکید و بیان کرد: نیروهای جوان می‌توانند با فراگیری این آموزش‌ها و پشتکاری که دارند زمینه اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی استان فراهم شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از مجموع افرادی که در دوره‌های مهارت‌آموزی در استان شرکت کردند، دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند، گفت: به طور قطع در آینده با ایجاد اشتغال برای این قشر از جامعه، روند آمار بیکاری در مازندران کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی افزود:‌ در حوزه آموزش‌های مهارتی بنا نداریم که این آموزش‌ها را در سیطره دولت حفظ کنیم و موضوع برون‌سپاری فعالیت‌ها در دستور کار قرار گرفته است . در همین زمینه از ۱۷۶ کارگاه فنی و حرفه‌ای مازندران تاکنون ۶۰ کارگاره به بخش خصوصی واگذاری شد و ۲۷ کارگاه دیگر نیز در مراحل واگذاری قرار دارد .

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با در اختیار داشتن ۲۰ آموزشگاه دولتی با ۲۰۰ مربی و ۱۷۶ کارگاه فعال و یک هزار و ۷۲۱ آموزشگاه غیردولتی خدمات آموزش حرفه‌ای را ارائه می‌کند.

کد خبر: 61672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =