امسال اهدای خون در ایران ۳ درصد افزایش داشته است

سخنگوی سازمان انتقال خون، گفت: بررسی‌های آماری سه ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حاکی از افزایش ۳ درصدی آمار اهدای خون است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی ضمن اعلام این مطلب، افزود: طی بهار سال جاری ۵۹۳هزار و ۸۶۲ واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت.

او اعلام کرد: در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، استان لرستان با بیش از ۴۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۱۷ درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

او افزود: استان تهران طی بهار امسال موفق شد ۹۸ هزار و ۵۵۸ واحد خون از داوطلبان اهدا دریافت کند.

حاجی بیگی گفت: در نخستین فصل از سال جاری شاخص اهدای خون مستمر ۵۴ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی افزایش نشان می‌داد.

او افزود: هم اکنون استان‌های سمنان با بیش از ۶۶ درصد، یزد با بیش از ۶۳ درصد و گلستان با بیش از ۶۱ درصد بالاترین شاخص اهدای خون مستمر را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال در استان‌های ایلام، خراسان شمالی و خوزستان این شاخص بیش از سایر استان‌ها رشد داشته است که نشان دهنده تلاش مناسب برای وفادار سازی اهدا کنندگان در این استان‌ها است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، او در خاتمه گفت: طی ۳ ماه اول سال جاری شاخص کشوری اهدای خون بانوان بیش از ۴ درصد بود که استان‌های لرستان با شاخص نزدیک به ۹ درصد، خراسان شمالی با بیش از ۷ درصد و خراسان جنوبی با نزدیک به ۷ درصد بالاترین شاخص اهدای خون بانوان را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: 61689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =