ارائه ۴۹ خدمت غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اهمیت بهره گیری این سازمان از فناوری های روز گفت: با توسعه خدمات غیرحضوری، ۴۹ خدمت بصورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با آتیه آنلاین گفت: وضعیت سازمان تامین اجتماعی در حوزه ارتباط با مردم در بخش‌های بیمه و درمان گویای آن است که این سازمان بسیار گسترده بوده و در حال ارائه خدمت به بیش از ۴۶ میلیون نفر از مردم کشور است

وی ادامه داد: به‌رغم تنوع و تعدد بالای خدماتی که در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شود نیازمند توسعه کمی و کیفی خدمات هستیم و تحقق این موضوع مستلزم ایجاد تحول در بخش‌های کاری و ماموریتی است تا از طریق زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات سرعت و کیفیت خدمات ارتقا یابد. لذا هوشمندسازی و استفاده از خدمات فناوری اطلاعات از جمله فرصت‌هایی است که سازمان را در ارائه بهتر خدمات یاری می‌دهد.

موسوی در مورد نمایشگاه الکامپ هم گفت: در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد حضور و تعامل دوسویه شرکت‌های استارتاپی خوبی با سازمان تأمین اجتماعی بودیم که این ظرفیت می‌تواند ما را در انجام ماموریت‌های بزرگی که در قبال آحاد جامعه داریم؛ یاری کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تنوع ۴۹ خدمتی که این سازمان بصورت غیر حضوری ارائه می‌دهد ،گفت: برای مثال یکی از این خدمات غیرحضوری، ارایه آنلاین لیست کارفرمایی است و در بخش‌های دیگری مانند خدمات قابل ارایه به بازنشستگان نیز، خدمات از آغاز ثبت‌نام بازنشستگی تا صدور احکام بطور کاملاً غیرحضوری ارائه می‌شود.

وی خدمات دیگری مانند پرداخت بیمه بیکاری، غرامت دوران بیماری یا غرامت دوران بارداری را از دیگر خدمات غیر حضوری و آنلاین سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: سامانه غیرحضوری خدمات سازمان تامین اجتماعی، اکنون ۴۹ خدمت را به‌صورت غیرحضوری ارائه می کند که این رویکرد از اتلاف وقت، هزینه و انرژی مردم جلوگیری کرده و سطح رضایتمندی شرکای اجتماعی ما را افزایش می‌دهد.

موسوی ادامه داد: نسخه الکترونیک یک طرح ملی بود که نه تنها در بحث تسهیلگری و شفافیت جذابیت داشت بلکه در حوزه اقتصاد سلامت نیز توانست در سطح کلان و راهبردی اثرات خوبی برجا گذارد.

موسوی در ادامه با اشاره به پویایی فناوری های روز و عدم ایستایی آنها گفت: طی روزهای گذشته که در جلسه بین‌المللی سازمان تامین اجتماعی حضور داشتم این را شاهد بودم که آنها نیز برای سال‌های آینده بحث تامین هوشمند را مورد توجه قرار داده‌اند و حتی ما در این زمینه از برخی کشورها نیز به مراتب پیشتر هستیم و احساس می‌شود در این بخش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی استفاده از فضای فناوری را یکی از پیشران‌های تحول دانست و افزود: قائل به این هستیم که سازمان تامین اجتماعی باید درهای خود را به سوی فناوری‌های جدید و استارتاپ‌های خلاق بگشاید. ما مجموعه‌ای بزرگ هستیم که موضوعات متعددی برای فعالیت داریم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت نخبگان کشور بهره کافی را ببریم.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پایان با اشاره به ماموریت‌های رایتل یا اپراتور سوم ارتباطی گفت: این شرکت هم باید نقش خاص خود را در حکمرانی سازمان تامین اجتماعی ایفا کند. رایتل بستر بسیار خوبی دارد و این ظرفیت را دارد که در تحول دیجیتال سازمان نقش‌آفرینی کند. امیدواریم از این ظرفیت بهره کافی گرفته شود. در مواردی مانند اپراتوری سلامت یا اقتصاد دیجیتال تعاملات و هم افزایی خوبی صورت گرفته و ان‌شالله شاهد توسعه بیش از پیش این حوزه نیز خواهیم بود.

کد خبر: 61706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =