امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتقاء ایمنی معادن در وزارت کار

تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور فی‌مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور با حضور «علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «امیر خرمی‌شاد» رئیس هیات‌ عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و «رضا محتشمی‌پور» معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

این تفاهم‌نامه درباره استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و اقدام مشترک برای توسعه فرهنگی و ارتقای سطح ایمنی کار در معادن کشور به امضای طرفین رسید.

به‌موجب تفاهم‌نامه همکاری در ارتقای ایمنی معادن کشور، مقرر شد طرفین نسبت به تشکیل کارگروه مشورتی و سیاست‌گذاری از مدیران و کارشناسان مرتبط طرفین جهت بررسی درخواست‌ها و تهیه سازوکارهای اجرایی، برنامه‌ریزی و تدوین موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه اقدام نمایند.

براساس تفاهم‌نامه منعقدشده تشکیل کارگروه‌های تخصصی ایمنی معادن، تدوین، طراحی و استقرار سیستم مدیریت یکپارچه ایمنی در سطح معادن کشور، تدوین و برگزاری دوره‌های آموزشی استاندارد ایمنی معادن و اجرای آن در سطوح مختلف کارگری، کارشناسی و ...، استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، نهادهای دولتی و خصوصی و همچنین سمن‌های مرتبط با معادن، تأمین، توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط با موضوع ماده ۸۹ و ۹۰ قانون کار در حوزه ایمنی معادن و طراحی و راهبری پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه معادن در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر: 61756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =