عفونت‌های تابستانی را جدی بگیرید

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان داخلی ایران، بر ضرورت رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای که بار مراجعه افراد به مراکز درمانی در فصل گرما را افزایش داده است، تاکید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر کیوان الچیان گفت: در فصل گرما ابتلا به بسیاری از عفونت‌های روده‌ای شایع است، برخی از افراد میوه را نشسته مصرف می‌کنند یا خوب نمی‌شویند در حالیکه آنها در هنگام رشد روی درخت، آلوده به لارو مگس هستند.

او افزود: بسیاری از عفونت‌های روده‌ای، اسهال و اسهال خونی در مراکز درمانی این روزها بیشتر دیده می‌شود. رعایت بهداشت فردی از جمله شستشوی مرتب دست‌ها و شستشو و ضدعفونی‌کردن سبزی‌ها و میوه‌ها قبل از مصرف ضروری است.

الچیان ادامه داد: توصیه می‌شود در فصل گرما مواد غذایی پروبیوتیک که باکتری‌های مفید دارند، مصرف شود، باکتری‌های پروبیوتیک می‌توانند در برقراری پوشش طبیعی میکروب‌های دستگاه گوارش کمک‌رسان باشند. این روند به ممانعت از گسترش عفونت‌های میکروبی در دستگاه گوارش کمک می‌کند.

این متخصص داخلی تاکید کرد: افراد باید از خوددرمانی پرهیز کنند و با مشاهده علایم ابتلا به عفونت‌های روده‌ای حتما به پزشک مراجعه کنند و به جای دارو چیز دیگری مصرف نکنند.

کد خبر: 62049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =