استقبال از خدمات درمانگاه تأمین‌اجتماعی تالش؛ بزرگ‌ترین شهرستان گیلان

رئیس درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی تالش (گیلان) با اشاره به تعداد ۶۰ هزار بیمه شده ساکن در تالش به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان گیلان، خدمات این درمانگاه را با استقبال بیمه‌شدگان و مردم منطقه مواجه دانست؛ به نحوی که روزانه حدود ۵۰۰ بیمار در این مرکز پذیرش می‌شوند و با توجه به این تعداد مراجعه دو شیفته شدن ارائه خدمات دندانپزشکی و افزایش نیروهای کادر درمان را ضروری دانست.

دکتر سید نسیم موسوی جولندان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در توصیف فضای فیزیکی این درمانگاه، افزود: این مرکز با برخورداری از ۱۳۰۲ متر مربع فضای درمانی و ۲۷۳۷ متر مربع مساحت در دو طبقه احداث شده و خدمات آن در دو شیفت صبح و عصر دایر است.

وی گفت: در این مرکز مراجعه کننده‌ها می‌توانند از ویزیت پزشکان عمومی و متخصصان اطفال، داخلی و جراحی عمومی بهره‌مند شوند. همچنین خدمات دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، تزریقات و مامایی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

رئیس درمانگاه تخصصی تالش با بیان اینکه خدمات این درمانگاه با استقبال مردم مواجه می‌شود، ادامه داد: روزانه به‌طور میانگین ۴۵۰ تا ۵۰۰ بیمار در این درمانگاه پذیرش می‌شوند و سال گذشته نیز ۱۴۴ هزار نفر به این درمانگاه مراجعه کردند.

موسوی بیان کرد: از طرفی تالش بزرگ‌ترین شهرستان استان گیلان به شمار رفته و تعداد ۶۰ هزار بیمه شده در بخش مرکزی و توابع اقماری دارد و بسیاری از ساکنان شهرستان به این مرکز مراجعه می‌کنند.

او افزود: تلاش بر این است تا ارائه خدمات به بهترین نحو انجام شود و براین اساس این مرکز در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در یک سال متمادی مقام اول استانی را کسب کرده است.

رئیس درمانگاه تخصصی تالش با اشاره به تمهیدات این مرکز درمانی در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز بیماران، گفت: داروهای بیماران مزمن و سرپایی این مرکز با پی‌گیری همکاران داروخانه تهیه شده و تنها آن دسته از اقلام دارویی که با کمبود کشوری مواجه است، به سختی فراهم می‌شود. از سوی دیگر پزشکان تأمین‌اجتماعی از تجویز غیرضروری داروها خودداری کرده و تاکید بر فراهم بودن داروهای مورد نیاز فصول و بیماران مزمن دارند.

موسوی تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را ۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۲۳ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد که از این میان، ۶ پزشک شامل عمومی و دندانپزشک و چهار پزشک متخصص شامل اطفال، داخلی و جراحی عمومی با مرکز همکاری دارند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مراجعه به این مرکز، این تعداد نیروی انسانی برای خدمت‌رسانی به بیماران کافی نیست و جهت جبران کمبود، فشار مضاعفی بر همکاران وارد می‌شود. درحال حاضر ۶ ردیف شغلی بدون تصدی در این مرکز وجود دارد که از جمله آن می‌توان به منشی، بهیار، پرستار و ماما اشاره کرد.

رئیس درمانگاه تخصصی تالش بیان کرد: از طرفی مرکز دو شیفته تالش تنها دارای یک ردیف دندانپزشک است که به نسبت مراجعه‌کننده‌ها کافی نیست. همچنین در حوزه کادر پشتیبانی، این مرکز دارای یک ردیف نگهبان و سرایدار و دو نیروی خدماتی است که با توجه به وسعت درمانگاه، تعداد این ردیف‌ها نیز کم است و ضرورت افزایش حداقل یک نیروی نگهبان و یک نیروی خدمات وجود دارد.

موسوی یکی دیگر از مسائل این مرکز را کمبود فضای فیزیکی برای انبار دارویی و تجهیزات پزشکی بیان کرد و گفت: با توجه به سیاست جدید سازمان در خرید داروها به تعداد زیاد به منظور در دسترس‌بودن داروهای مورد نیاز بیماران در شرایط کمبود در بازار و نوسانات قیمت، لازم است تا انبار دارویی و تجهیزات بزرگ‌تری داشته باشیم. همچنین به دلیل کمبود فضای فیزیکی درمانگاه، اتاق CPR مستقل وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌های آینده این درمانگاه افزود: اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای درمانگاه ترسیم شده است که از جمله آن می‌توان به توسعه بنا و ارتقای سطح مرکز به پلی‌کلینیک شبانه‌روزی اشاره کرد.

کد خبر: 62451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =