باید علم و عمل در هم آمیخته شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشنواره ملی گفت: مجموعه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با مجموعه همکاران و مربیان و آموزشگاه های آموزش مهارت های مختلف همه افسران حوزه مهارت آموزی کشور هستند و جا دارد که از تک تک آنها قدردانی کنم.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، سید صولت مرتضوی امروز ( ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲) در دومین جشنواره ملی مهارت با ابراز قدردانی از برگزاری جشنواره ملی مهارت گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کار بزرگ و ارزشمندی است.

او با بیان اینکه انسان در سایه سعی و تلاش و کوشش به کمال و سعادت می‌رسد، گفت: مقام معظم رهبری در بیاناتی بسیار فصیح فرمودند که اگرچه ما به علم احتیاج داریم اما از دیگر سو به پنجه کارآمد نیز نیازمند هستیم .

وزیر کار ادامه داد: بعضاً فکر می کنم وقتی صحبت از علم و عمل می شد منظور علم فلسفه و کلام است در حالیکه تمام علوم و آمیختگی یک به یک آنها با عمل است.

وی با تاکید بر اینکه علم دانایی و عمل توانایی انجام کار است، افزود: اینکه یک دانش آموخته و تحصیلکرده دانشگاهی بیمار است یکی از علل این مسأله نیاموختن چگونگی بکارگیری آموزش‌های و فرمول‌های آکادمیک در مقام عمل است.

وزیر کار بر لزوم درآمیختن علم و عمل در کشور تاکید کرد و گفت: علم و ایده اگر با عمل که پدیده است تلفیق شوند قطعا صاحبنظران دانش آموخته به فن و مهارت مدیریت نیز مجهز می شوند.
مرتضوی گفت: در مملکت ما تا بخواهیم امکانات وجود دارد اما از آنها به درستی استفاده نمی شود باید از فرصت مشاغل خانگی خرد از جمله منبت کاری و گوهر تراشی و ...که کم هزینه‌ترین شکل از تولید است باید بیشتر بهره‌مند شویم.

وزیر کار در پایان نیز از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تلاش در راستای تدوین و اصلاح اساسنامه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تشکر و قدردانی کرد.

دومین جشنواره ملی مهارت امروز ( ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ) به همت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل سالن هفدهم شهریور وزارت کار برگزار شد.

کد خبر: 62661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =