اشتغال حق مردم و بسترسازی برای اشتغال وظیفه حاکمیت است

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال حق مردم و بسترسازی برای اشتغال وظیفه حاکمیت است، مردم صاحبان حق هستند و ما موظف به انجام تکلیف بوده و باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست "بررسی عملکرد اعطای تسهیلات تکلیفی موضوع بند الف تبصره (۱۸) و بند ب تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲" با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان بهزیستی، معاون و نمایندگانی از وزارت کشور، مدیران‌عامل و نمایندگان بانک مرکزی و بانک‌های‌ عامل کشور برگزار شد.

مرتضوی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته توسط بانک‌های‌ عامل برای اعطای تسهیلات، از ایجاد اشتغال به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی عدالت نام برد و گفت: اگر عدالت را دال مرکزی و هدف غایی ایجاد جمهوری اسلامی بدانیم، شاخصه اشتغال، آن را ارزیابی می‌کند.

وزیر کار با تأکید بر اینکه اشتغال، حیات‌بخش و عزت‌آفرین است، افزود: اشتغال، احساس غرور و شادابی برای جامعه به ارمغان می‌آورد و اگر ما وظیفه اشتغال‌زایی را به درستی انجام دهیم امنیت اجتماعی جامعه را تضمین کرده‌ایم.

او ادامه داد: رئیس‌جمهور چند مسئله را به‌عنوان اهداف اصلی دولت در نظر دارند که یکی از آن‌ها ایجاد سالانه یک‌ میلیون فرصت شغلی است.

مرتضوی اعلام کرد: طبق گزارش مرکز آمار ایران از بهار ۱۴۰۱ تا بهار ۱۴۰۲ شاهد یک‌ درصد کاهش نرخ بیکاری هستیم. وزیر کار ادامه داد: در سال گذشته به همت بلند شما و به روایت مراجع قانونی یک‌ میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است و در این راستا، اشتغال پایدار، بیمه اجباری و ضریب پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: 62871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =