برگزاری جلسه ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی ساختمانی قوچان

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قوچان از برگزاری جلسه ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی ساختمانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حسین ولایتی در رابطه با این خبر گفت: در راستای ارتقاء ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و کاهش حوادث این بخش، جلسه ای با حضور بازرسان کار این اداره، رئیس انجمن صنفی کارگری کارگران ساختمانی و رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسان معمار ساختمان شهرستان قوچان برگزار شد.

وی افزود: حوادث در فعالیت های پر خطر و سخت ساختمانی مانند گودبرداری، تخریب، کار در ارتفاع و … باعث شده است که ایمنی در کارگاه ساختمانی جزو ضروری ترین فعالیت‌های حوزه ساختمان به شمار رود و پایین بودن سطح آگاهی افراد در این حوزه کاری یکی از دلایل مهم رفتارهای پرخطر در این بخش است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی قوچان ضمن تشکر از بازرسان کار این اداره گفت: بازرسی از پروژه‌های ساختمانی یکی از وظایف بازرسان به شمار می‌رود که بازرسان کار این شهرستان به منظور نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار از طریق مراجعه مستقیم به کارگاه‌های ساختمانی و بازرسی از تمامی قسمت‌ها در راستای حفظ صیانت نیروی کار ومحیط‌ های کاری انجام وظیفه می‌کنند.

در خاتمه، جلسه با محوریت بررسی ظرفیت‌های موجود تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شهرستان برای ارتقاء وضعیت ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و کاهش حوادث این حوزه به ویژه از طریق آموزش جامعه مخاطب تشکیل و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره مسایل ایمنی و ارتقاء ایمنی در بخش ساختمان را مطرح و مواردی را بیان کردند.

کد خبر: 62890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =