جذب ۲۵۳ هزار میلیارد ریال منابع جدید در بانک توسعه تعاون 

محمد شیخ حسینی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: ظرف ۲ سال گذشته ۲۵۳ هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب شده است. 

به گزارش آتیه آنلاین، شیخ حسینی امروز یکشنبه ۲۹ مرداد در جریان نشست خبری به مناسبت هفته تعاون بیان کرد: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی حوزه تعاون برای حمایت از حوزه تعاون و کمک به توسعه این بخس و افزایش سهم آن در اقتصاد ملی با سرمایه دولت در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد.
او افزود : در ابتدای دولت منابع بانک توسعه تعاون ۳۲۶ هزار میلیارد ریال بودکه در حال حاضر ۵۷۰ هزار میلیارد ریال تحقق یافته است. ۵۰ درصد منابع مذکور در حوزه منابع ارزان قیمت برآورد می شود.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اضافه کرد : ما در این ۲ سال بیش از ۱۰ سال گذشته خالص پرداختی تسهیلات به بخس تعاون را ثبت کرده‌ایم. یکی از مهم ترین دستاوردهای ما در دولت سیزدهم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون است.
شیخ حسینی توضیح داد :سرمایه بانک توسعه تعاون قبل از دولت از ۲۸ هزار میلیارد ریال به ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش داشته است.
او در ادامه افزود : از سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۴۰۰ بانک توسعه تعاون زیان‌ده بوده است و در سال ۱۴۰۰ براساس فعالیت های عملیاتی بانک توسعه تعاون به عنوان بانک سودده معرفی شد. البته بانک های توسعه ای بدون نگاه به سوددهی به دنبال اجرای تکالیف هستند.
وی همچنین تاکید کرد: ما در همه تکالیف پرداختی در حوزه پرداخت تسهیلات بخش های مختلف نظیر خط اعتباری بخش تعاون بیش از ۹۰ درصد تکلیف را انجام داده ایم. همچنین در حوزه رسالت اجتماعی بخش تسهیلات نیز بیش از ۹۰ درصد سهمیه خود را به ویژه در بخش جهش مسکن توسط بانک اجرایی شده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت : ما در اواخر سال قبل برداشت از بانک مرکزی را به صفر رساندیم و در باباطر غیربانکی نیز بدهی خاصی نداشتیم. در حوزه نقدینگی نیز ناترازی در بانک توسعه تعاون رقم نخورده است.
او ‌ بیان کرد: تلاش ما اتخاذ سیاست ها و برنامه ریزی در حوزه انضباط مالی سعی در عمل به شعار سال داشته ایم.
وی اضافه کرد : بیشترین انسجام، تعامل و هماهنگی بین اجزا بخش تعاون در ۲ سال گذشته، از نشانه های حرکت درست در این بخش مردمی اقتصاد است.
شیخ حسینی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ براساس سند تحول تعاون مبتنی بر سند تحول دولت، بانک توسعه تعاون باید به عنوان بانک برتر در ارائه تسهیلات مالی به تعاونی ها در بستر خدمات دیجیتال قرار گیرد.
او گفت : از محل واگذاری سهام پالایشگاه شازند، افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در سال قبل صورت گرفت.

کد خبر: 63132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =