ساخت مسکن کارگران، اولویت طرح‌های مسکن ملی باشد

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مطالبه مسکن کارگری به‌حق است و باید در پروژه‌های نهضت مسکن ملّی این مهم در اولویت باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی امروز در بازدید از معدن زغال‌سنگ هشونی شهرستان کوهبنان در جمع کارگران این معدن بیان کرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌های آحاد مختلف مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات آنان است.

مرتضوی با اشاره به این‌که استقلال سیاسی ما برگرفته از استقلال اقتصادی است، افزود: استقلال اقتصادی ما مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران است و این جامعه کارگری است که جمهوری اسلامی ایران را به خودکفایی رسانده است.

او ادامه داد: کشورهای خارجی در سفر به ایران اسلامی و بازدید از ظرفیت‌های فعلی، با وجود تحریم‌ها شگفت‌زده می‌شوند.

وزیر کار گفت: همه دنیا به‌ویژه استکبار جهانی به‌دنبال دوقطبی‌ کردن جهان اسلام به‌ویژه دشمن‌تراشی مصنوعی در بین آحاد جامعه اسلامی هستند.

او همچنین افزود: ما در کشور در زمینه‌های علوم و فنون دریایی، علوم و فنون فضایی، توسعه کارخانجات، نفت و پتروشیمی و ... پیشرفت‌های گسترده‌ای داشته‌ایم.

مرتضوی بیان کرد: مجموعه زغال‌سنگ دارایی‌های زیادی دارد و باید مولدسازی شده و منابع آن صرف هزینه‌های توسعه و بهداشت کارگری شود.

وزیر کار با اشاره به این‌که باید ضریب سختی کار اصلاح شود، تاکید کرد: در این زمینه در حوزه روابط کار وزارتخانه این مهم را پیگیری می‌کنیم.

او اضافه کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری معادن باید استفاده شود.

مرتضوی در پاسخ به مطالبه نماینده کارگران گفت: در اجرای پروژه‌های نهضت مسکن ملّی ساخت مسکن کارگران باید در اولویت باشد.

کد خبر: 63238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =