اطلاع‌رسانی درباره سامانه جامع کاریابی باید وسیع‌تر شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازدید از غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نمایشگاه هفته دولت گفت: ایجاد سامانه جامع کاریابی وزارت کار اقدام خوب و ارزشمندی است و در راستای معرفی آن به کارجویان باید به صورت گسترده‌تر اقدامات تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین در غرفه وزارت کار با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی وسیع‌تر این سامانه گفت: اگرچه قطعا از سوی وزارت کار اطلاع‌رسانی‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما این سامانه در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی نیز اگر دقیق‌تر معرفی شود نمایندگان مجلس و اعضاء کمیسیون‌ها می‌توانند حین مراجعه کارجویان به آنها، ثبت درخواست در سامانه موردنظر را پیشنهاد کنند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار آتیه‌آنلاین در زمینه نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امینت داخلی و خارجی کشور گفت: تأمین و رفاه هموطنان در رضایت‌مندی و اعتماد مردم به مسئولان و نظام تأثیر مستقیم دارد چرا که اعتماد و افزایش سطح رضایت‌مندی از مؤلفه‌های امنیت ملی هستند بنابراین تعامل بین مجلس و دولت و از جمله وزارت کار می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد.

در ادامه این بازدید، یکی از کارشناسان وزارت کار حاضر در غرفه با تشریح مسیر ثبت درخواست کار بر روی استند دیجیتال بر این مهم تأکید کرد که سامانه جامع کاریابی در راستای تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به کارجویان و کاهش هزینه خدمات کاریابی راه‌اندازی شده است. یکسری فرصت‌های شغلی، کاریابی و اسامی کاریابی‌های مجاز در آن نمایش داده می‌شود و تاکنون نیز فرصت‌های شغلی متعددی نیز در آن به ثبت رسیده است.

همچنین؛ یکی دیگر از کارشناسان معاونت اشتغال در ادامه بازدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از غرفه وزارت کار به این نکته اشاره کرد که در بحث کاریابی‌ها در حوزه اشتغال خارج از کشور تعهداتی ایجاد شده و در حوزه اشتغال داخلی نیز تعداد زیادی از افراد روزانه در حال ثبت‌نام در سامانه هستند.

این کارشناس وزارت کار با اشاره اطلاع‌رسانی آغاز به کار سامانه جامع کاریابی در جمع اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با حضور وزیر کار در این کمیسیون ظرفیت‌های این سامانه تشریح شده و از طریق شرکت سایپا و صدا وسیما در این راستا نیز تبلیغاتی انجام شده است.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مجموعه سازمان‌های زیرمجموعه همزمان با آغاز هفته دولت (چهارم شهریورماه ۱۴۰۲) در نمایشگاه «روایت خدمت» در محل سالن ۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند تا علاوه بر نمایش تصویری مجموعه اقدامات این وزارتخانه، در مراجعه مسئولان و بازدیدکنندگان نیز خدمات خود را معرفی و اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر: 63394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =