اقدامات‌ مشترکی در حمایت از اشتغال زنان به ثمر رسانده‌ایم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در بازدید از غرفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات مشترک این معاونت با وزارت تعاون گفت: این معاونت اقدامات مشترک خوبی در همکاری با این وزارتخانه تعریف و دنبال کرده است و در مجموع دستاوردهای برآمده از این اقدامات را خوب و موفقیت‌آمیز ارزیابی می‌کنم.

انسیه خزعلی در حین بازدید از غرفه وزارت‌کار در نمایشگاه دولت در مرور اقدامات مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با این وزارتخانه گفت: اقدامات مشترکی زیادی را به انجام رسانده‌ایم. درباره ایجاد صندوق ضمانت همکاری خوبی معاونت تعاون این وزارتخانه با ما داشته و در تداوم پیگیری و هماهنگی‌های مشترک در این زمینه، صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار در زیرمجموعه صندوق تعاون پیش‌بینی و راه‌اندازی شد.

او با اشاره به همکاری‌ مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری با معاونت تعاون وزارت کار افزود: در راستای ایجاد اتحادیه تعاونی‌های زنان متخصص در سراسر کشور نیز با معاونت تعاون وزارت کار هماهنگی‌هایی انجام شده و تحقق این مهم نیز در دست پیگیری است.

خزعلی تعامل و همکاری بین معاونت امور زنان ریاست جهموری و وزارت کار را در حوزه اشتغال نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: این معاونت از تسهیلات اشتغال وزارت کار در مسیر ایجاد شغل برای تمام زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار بهره‌مند شده و الحمدولله شاهد هستیم که امسال درصد بیکاری زنان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با هدف اجرای مصوبه ستاد ملی زن و خانواده با موضوع تسهیل ضمانت وام اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار یکی از اقدامات دولت سیزدهم است. سال گذشته همزمان با امضای این تفاهم‌نامه نیز انسیه خزعلی اعلام کرد که اقدام معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق ضمانت و بانک رفاه برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال‌زایی بسیار ارزنده است و معتقدم این بانوان از خوش قول‌ترین افراد در بازپس دادن تسهیلات خود هستند.

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و مجموعه سازمان‌های زیرمجموعه همزمان با آغاز هفته دولت (چهارم شهریورماه ۱۴۰۲) در نمایشگاه «روایت خدمت» در محل سالن ۸ نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند تا علاوه بر نمایش تصویری مجموعه اقدامات این وزارتخانه، در مراجعه مسئولان و بازدیدکنندگان نیز خدمات خود را معرفی و اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر: 63404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =