افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: یکی از هدیه‌های دولت سیزدهم به اعضای صندوق اجتماعی کشاورزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای مستمری‌بگیران بود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد توانا در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با بیان اینکه در ماه گذشته معوقات پنج ماهه به جامعه هدف پرداخت شد گفت: اعضایی که احکام مستمری آنها تا پایان سال ۱۴۰۱ صادر شده است مشمول این افزایش ۲۰ درصدی شدند.

وی سن ورود به بیمه پردازی را ۱۸ تا ۵۰ سال است عنوان و بیان کرد: اعضا در هشت سطح می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند که حق بیمه سطح نخست هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سطح هشت هم افزون بر ۳۰ میلیون ریال است و افراد به طور اختیاری می‌توانند یکی از این سطوح را انتخاب کنند.

بیش از۲۵ هزار نفر کردستانی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیمه شده فعال در این صندوق ۸۲ هزار و ۶۰ نفر است گفت: تعداد مستمری‌بگیران این صندوق در استان چهار هزار و ۵۴۷ نفر است که از این تعداد ۴۴۷ نفر مستمری‌بگیر از کار افتاده، ۹۵۹ نفر مستمری‌بگیر سالمندی، ۸۳۲ نفر هم مستمری‌بگیر بازنشسته پیش از موعد هستند.

توانا ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۹ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق را هم بازماندگان اعضای فوت شده صندوق تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کردستان فعال است، بیان کرد: در مجموع هم اکنون ۱۱۰ هزار و ۷۰۲ نفر عضو این صندوق در استان هستند.

کد خبر: 63412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =