بیمه زنان باردار و بیمه اجتماعی زنان روستایی بخشی از اقدامات دولت در حوزه زنان است

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: بیمه اجتماعی زنان روستایی، ارائه تسهیلات به زوج‌های دهه شصتی، مسکن خانواده‌های پرجمعیت، یک درصد اعتبار استانی حوزه زنان و بیمه زنان باردار برخی اقدامات دولت در حوزه زنان بوده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی در همایش مدیران کل زنان دستگاه‌های استان تهران با بیان اینکه مشکلات گاه ناشی از عدم باور مدیر، عدم جدی گرفتن قانون و عدم امکانات است، اظهار کرد: برخی مشکلات در ادارات و ارگان‌ها مانند عدم اجرای قانون پست سازمانی مشاور امور زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که ناشی از نوع نگاه برخی مدیران است و این نگاه باید تغییر کند.

وی گفت: البته در این رابطه برخی مشکلات نظیر کمبود پست در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نیز وجود دارد که از طریق سازمان استخدامی کشور پیگیر این موضوع هستیم.

خزعلی با بیان اینکه برای ایجاد مهدکودک در ادارات پیگیری‌هایی انجام شده است، افزود: برخی ادارات بخاطر نداشتن بودجه زیر بار این اقدامات نمی‌روند که بدنبال راه اندازی این مجموعه‌ها از مسیر یک درصد بودجه اختصاصی امور زنان و خانواده در استان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه حضور مشاورین زنان در شوراهای تصمیم‌گیری ضروری است، بیان کرد: لایحه هویت در خصوص مشکلات حوزه اتباع به کمیسیون مربوطه مجلس ارسال شده است و اکنون برای اصلاح در دستور کار قرار دارد.

خزعلی در رابطه با معطف بودن شغلی زنان گفت: امیدواریم تا سال آینده تغییری در قانون کار و برنامه استخدامی با نگاه به مشاغل زنان ایجاد شود و مسائلی مانند فرزندآوری زنان در آن در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: در نظر داریم زندانیان زن را تحت پوشش قرار دهیم که در این رابطه طرحی تحت عنوان زنان برای زنان در دستور کار قرار دارد تا برای پیشگیری از بزه فرزندان زنذانیان پوشش‌دهی‌های لازم ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور گفت: ۹ کارگروه در طرح رویداد و فرارویداد تشکیل شده که اگر آمادگی‌های لازم در شهرها وجود داشته باشد آمادگی داریم از لحاظ مربی و محتوا در حوزه خانواده و فرهنگ عامه حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشیم و در این خصوص انتظار داریم در طول یک سال شاهد تحولات خوبی باشیم.

خزعلی افزود: این دولت توانسته ۱۲ کار جدید در حوزه زنان ایجاد کند که بیمه اجتماعی زنان روستایی، ارائه تسهیلات به زوج‌های دهه شصتی، مسکن خانواده‌های پرجمعیت، یک درصد اعتبار استانی حوزه زنان و بیمه زنان باردار از این دسته امور هستند.

کد خبر: 63428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =