تلاش داریم با کمک مردم مسئله بیکاری را مدیریت کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در اقتصاد و عدالت اجتماعی گفت: تعاونی‌ها مظهر عدالت اجتماعی و اقتصادی هستند و تلاش داریم در این بخش با کمک مردم مسئله بیکاری را مدیریت کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز، سه شنبه، ٧ شهریور در مراسم بهره برداری از ٣٧٣ طرح تعاونی گفت: تعاونی‌ها از مولفه‌های توسعه اقتصادی محسوب می‌شوند که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اصل ۴۴ قانون اساسی و سند توسعه تعاون نیز مورد توجه جدی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: باید در راستای اهداف تعریف شده ٢۵ درصد اقتصاد کشور را تعاونی‌ها در برگیرند که متاسفانه به دلیل عدم ترویج فرهنگ تعاون از این هدف عقب بودیم و در دو سال اول دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این حوزه شده و اکنون بالغ بر ١١٠ هزار تعاونی فعال در زمینه‌های مختلف اقتصادی در کشور فعالیت دارند.

مرتضوی سهم فعلی تعاونی‌ها از اشتغال و اقتصاد کشور را حدود ٨ درصد اعلام کرد و افزود: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تلاش داریم سالانه دو درصد به این سهم افزوده شود و سهم دو درصدی تعاونی‌ها از اقتصاد ملی گرفته شود و شاهد اصلاح حکمرانی تعاونی‌ها که همان حکمرانی مردم است باشیم.

وزیر کار ادامه داد: البته این ابتدای راه است و باید تلاش کنیم به اهداف پیش بینی شده در سند توسعه تعاون دست یابیم. به گفته مقام معظم رهبری تعاون چشمه جوشان اشتغال است و برای رسیدن به اهداف نیاز به مشارکت مردمی داریم تا با کمک مردم مسله بیکاری را مدیریت کنیم.

مرتضوی در عین حال تعاون را مظهر عدالت اجتماعی توزیعی و اقتصادی برشمرد. این عضو کابینه با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی در هفته تعاون گفت: ساماندهی منابع عمومی موضوع مهمی است یعنی اهرم کردن منابع بانکی و دولتی با منابع عمومی و هماهنگ و همراه کردن آنها با یکدیگر موضوع مهمی است.

وی ادامه داد: طبق گفته همکاران از منابع اختصاص یافته به این طرح ها حدود ٩١ درصد آن سرمایه مردمی است و فلسفه تعاون نیز همین است.

وی افزود: بهره برداری از این طرح ها در ۶ پهنه استانی و با سرمایه بالغ بر ۶٣٨۴ میلیارد تومان و به هدف ایجاد اشتغال برای ٨۴۵۴ نفر امروز انجام می‌شود و از میان طرح‌های مورد بهره‌برداری ۶ طرح بطور نمادین و مجازی در این وزارتخانه افتتاح می‌شود.

وزیر کار در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حتی ٩ درصدی که در این طرح‌ها در بخش غیر مردمی تامین شده نیز از سوی نهادهایی مانند بانک‌ها بوده که آن نیز از سوی مردم است.

وی افزود: تعاون مظهر عدالت است و از تکاثر در سرمایه جلوگیری می‌کند و نظام جمهوری اسلامی باید الگوی استفاده از تعاون باشد و این نسخه را به جهان ارائه کند.

کد خبر: 63429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =