پرداخت ۴۲۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی بوشهر

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان بوشهر از پرداخت ۴۲۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی استان در سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسن اسماعیلی در دیدار از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در تشریح عملکرد درمان تامین‌اجتماعی استان گفت: مصوبه افزایش ۹۶ تختخوابی بیمارستان مهر برازجان، مصوبه افزایش ۶۴ تختخوابی بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه و توسعه فضای فیزیکی پلی‌کلینیک بوعلی کنگان از جمله مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان بوشهر در حوزه درمان تامین‌اجتماعی استان است.

وی با بیان اینکه مصوبات فوق در چند روز اخیر به مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان ابلاغ شده و در حال طی فرایند انجام کار است گفت: تمرکز بر ساخت چهار مرکز درمانی اهرم، شبانکاره، دلوار و دیلم و درمانگاه تخصصی بیمارستان سلمان فارسی، توسعه بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه، توسعه بیمارستان مهر برازجان، شبانه‌روزی شدن پلی‌کلینیک بوعلی کنگان و پلی‌کلینیک امام موسی کاظم (ع) برازجان از جمله برنامه‌های پیش در رو حوزه درمان تامین‌اجتماعی بوشهر است.

اسماعیلی اضافه کرد: دو شیفت شدن درمانگاه نهم دی دیلم و افزایش کیفیت خدمات، تکمیل نیروی انسانی طی آزمون‌های پیش رو، فعال‌سازی ۲۵۶ تخت بیمارستان سلمان فارسی و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد از دیگر برنامه‌های پیش در رو حوزه درمان تامین‌اجتماعی بوشهر است.

کاهش مدت‌زمان رسیدگی به اسناد پزشکی مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی بوشهر

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان بوشهر با اشاره به مدت‌زمان رسیدگی به اسناد پزشکی مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی استان افزود: مدت‌زمان رسیدگی به اسناد پزشکی مراکز طرف قرارداد تامین‌اجتماعی بوشهر از ۱۲۳ روز در سه‌ ماهه اول سال ۱۴۰۱به ۲۹ روز در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی و طب کار از ۳۴ روز در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ به ۱۸روز در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ کاهش‌ یافته است.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد در سال ۱۴۰۱ به مبلغ دو هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: کل هزینه‌های استان به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

اسماعیلی یادآور شد: راه‌اندازی درمانگاه امام جواد(ع) جم که عملیات ساخت‌وساز آن تمام و در زمان حاضر با تمام ظرفیت فعال است در گذشته در یک مرکز استیجاری فعال بود که خیلی از بخش‌ها به دلیل استیجاری بودن امکان راه‌اندازی نداشت و هم‌اکنون بخش‌های مامایی، دندانپزشکی، رادیولوژی دندان و آزمایشگاه آن فعال است و امکان توسعه‌ای آینده آن نیز در فضای توسعه‌ای این درمانگاه وجود دارد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از هشت تخت "ای. سی. یو" و "سی‌.سی‌.یو" در بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه به‌ عنوان تنها مرکز درمانی در جنوب استان از دیگر کارهای انجام گرفته در سال گذشته است که در حال حاضر به‌ صورت فعال ارائه خدمت می‌کند.

راه‌اندازی واحد دندانپزشکی در عسلویه

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان بوشهر از راه‌اندازی واحد دندانپزشکی در عسلویه در سال گذشته خبر داد و افزود: تجهیزات اتاق عمل بیمارستان عسلویه در سال گذشته خریداری و تحویل و نیروهای متخصص نیز تأمین شده است.

اسماعیلی گفت: با توجه به حضور ۱۸ بیمار نیازمند به خدمات دیالیز شناسایی شده در عسلویه که هفته‌ای سه روز باید به کنگان، هرمزگان و فارس برای دریافت خدمات مراجعه می‌کردند، عملیات ساخت بخش دیالیز با کمک خیرین، شورای شهر و سازمان تأمین اجتماعی شروع شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر درمانگاه شهرستان دیر درمانگاهی عمومی است اما خدمات تخصصی در آن ارائه می‌شود، گفت: در شهرستان دیر ساختمان ملکی وجود داشت که تجهیزات پزشکی آن تأمین، خدمات آزمایشگاهی ارائه و نیروهای مورد نیاز نیز جذب‌ شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس در سال گذشته برای شهرستان جم تأمین شده است، یادآور شد: در شهرستان کنگان درمانگاه تخصصی وجود داشت اما شبانه‌روزی نبود که مجوز شبانه‌روزی آن گرفته شد و تشکیلات آن ابلاغ‌ شده و نیروهای آن در آزمون امسال تأمین می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان بوشهر افزود: در طرح توسعه یک هزار و ۲۰۰ مترمربع به ساختمان فعلی درمانگاه تخصصی شهرستان کنگان اضافه خواهد شد و وسایل و یونیت دندانپزشکی نیز برای آن در حال خرید است.

اسماعیلی با بیان اینکه واحد رادیولوژی آنالوگ در درمانگاه تخصصی شهرستان کنگان به دیجیتال تبدیل شد گفت: این واحد هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است، همچنین تجهیزات واحد آزمایشگاه توسعه پیدا کرد و جذب نیروی انسانی خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتی مرکز ملکی تامین‌اجتماعی نداشتیم که در سال گذشته عملیات ساخت درمانگاه عمومی سطح یک به پایان رسید و تا امروز تمام واحدهای درمانگاه شامل دندانپزشکی، مامایی، پزشک، خدمات اورژانس، داروخانه و رادیولوژی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

پایان عملیات ساختمان سی‌.تی‌. اسکن در بیمارستان مهر برازجان

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: عملیات ساختمان سی‌.تی‌. اسکن در بیمارستان مهر برازجان به پایان رسیده، پیمانکار خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن انتخاب و منتظر ورود به کشور هستیم و تا دوماه آینده تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه جذب نیروی خوبی برای بیمارستان مهر برازجان انجام گرفته و همچنین تخصص‌های بیشتری به بیمارستان اضافه شد گفت: بیمارستان مهر برازجان، بیمارستان تک تخصصی زنان بود و امروز این بیمارستان به تخصصی عمومی تبدیل شده و تخصص‌های مختلفی در آن فعال است.

اسماعیلی افزود: در حال حاضر بیمارستان مهر برازجان مجوز ۶۴ تختخوابی دارد، اما به دلیل محدودیت فضایی که داریم نتوانسته‌ایم هنوز تعداد تخت مصوب را ایجاد کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: ۴۹ تخت بستری این بیمارستان فعال است که بر اساس مصوبه سفر رئیس‌جمهور، این بیمارستان به یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی تبدیل می‌شود.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین پلی‌کلینیک امام موسی کاظم (ع) که به‌صورت نیمه ساخت مورد بهره‌برداری قرارگرفته بود نیز تکمیل شد و موفق شدیم خیلی از تجهیزات از جمله رادیولوژی دیجیتال، یونیت‌های دندانپزشکی، تصویربرداری دهان و دندان، سیستم سرمایشی، نیروها، وسایل آزمایشگاه و آمبولانس تهیه‌ کرده و تحویل درمانگاه بدهیم.

کد خبر: 63459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =