بهگزارش آتیه آنلاین به نقل از روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، موسوی در بازدید نظارتی دورهای از عملکرد شرکت بازرگانی بینالمللی تأمیناجتماعی بر لزوم برنامهریزی و اقدام دقیق برای اجرای پروژهها در موعد مقرر تأکید کرد و افزود: پروژههای مختلف وقتی از دایره زمان تعریفشده خارج و دچار تأخیر میشوند، علاوه بر افزایش هزینهها و کژکارکردیهای مدیریتی، آن چه بسیار آزاردهنده خواهد بود عدمالنفع پروژه است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: وقتی برای کاری یا پروژهای، برنامهریزی، هزینه و اقدام میکنیم تا به دستاورد خاصی برسیم، ولی به آن دستاورد نمیرسیم؛ ضرر چندوجهی اتفاق میافتد و یکی از مهمترین این خسارتها، ایجاد بیاعتمادی است.
او ادامه داد: در نگاه پروژهای، اگر کسی با در نظر گرفتن جزئیات کار نکند، به خروجی مناسب نمیرسد. به صرف ابلاغ و تفکیک مسئولیتها و در نظر گرفتن کلیات، کاری انجام نمیشود. بلکه باید کاملاً وارد کار شد و جزئیات را دید و بررسی کرد.
وی تأکید کرد: در همه حوزههای ماموریتی سازمان تأمیناجتماعی باید همگرایی حداکثری داشته باشیم و در برابر موانع باید دست یکدیگر را بگیریم. اگر بر اثر ناآشنایی با قوانین، دستوری از مدیری صادر شد که در تضاد با قانون بود، ابا نداشته باشید که تذکر بدهید. کار خلاف ضابطه انجام ندهید و اگر دیدید کسی میخواهد چنین کاری بکند به او تذکر بدهید. هر جا نیاز شد بر سر مواضع قانونی مداخله کنید، سریع و محکم بایستید و نگذارید کاری بر خلاف ضوابط انجام شود.
موسوی گفت: تأمیناجتماعی متعلق به مردم و منابع و داراییهای آن امانت مخاطبان سازمان است و در امانتداری مناسب از این منابع، با هیچ کس تعارف نداریم.
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به وجود شرکتهای تخصصی در تأمیناجتماعی، توضیح داد: شرکتهای تکلیفی تامیناجتماعی، شرکتهای حرفهای و تخصصی هستند که برای مأموریتی خاص و تخصصی ایجاد شدهاند و قاعدتاً مدیر یک شرکت تخصصی باید دانش، توان و قدرت آن را داشته باشد که مأموریت تخصصیِ حرفهایِ محوله را، با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه و با بیشترین سرعت انجام بدهد و اقتضای این تخصصی بودن را در تمام لوازم و جوانب شرکت ببیند. انتظارات از شرکتهای تکلیفی به خاطر اقتضای این شرکتها، بیشتر است.
موسوی افزود: تامیناجتماعی ظرفیتهای بسیار زیادی برای درآمدزایی دارد ولی اول باید وظایف و تکلیفها و تعهداتمان را انجام بدهیم. اولین توقع ما از مدیران شرکتهای تخصصی و مأموریتی، انجام درست مأموریت محوله است. اگر از پس آن برآمدند، آن وقت میتوان به کارهای دیگر فکر کرد.
وی در ادامه بیان کرد: تحول در حوزه اقتصادی بهمعنای انجام کامل مأموریتها و سپس نگاه به بازارهای جدید برای کسب درآمد و برنامهریزی برای حضور مؤثر در بازارهای مختلف است.
نظر شما